در ایرانشهر برگزارشد

نخستین یادواره شهدای روحانی جنوب شرق کشور در ایرانشهر برگزار شد

نخستین یادواره شهدای روحانی جنوب شرق کشور با حضور علمای تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد
کد خبر: ۸۸۲۸۷۳۷
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان این یادواره به میزبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه قم در جنوب شرق کشور برگزار با حضورشمار زیادی از روحانیان شیعه و سنی و مردم ولایتمدار ایرانشهر برگزارشد.
مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به نقش شهید در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران گفت:
هر فردی در هر کجای دنیا در راه دفاع از کشورش کشته شود، برای مردم بسیار محترم و ارزشمند است.
حجت الاسلام علی اصغر صناعی تصریح کرد: فرهنگ جهاد و شهادت طلبی توفیق الهی برای مردم ایران محسوب می شود که موجب عزت و سرافرازی امروز ایران اسلامی در مقابل دشمنان شده است.
وی گفت: هر کشوری که فرهنگ شهید و شهادت در آن حاکم باشد در تمام عرصه ها موفق و پیروز است.
امام جمعه ایرانشهر نیز در این مراسم گفت: علما و روحانیان دارای جایگاه والایی در جامعه هستند.
سید شجاع الدین ابطحی با اشاره به توصیه های امام صادق(ع) به جایگاه وحدت میان علما اظهار داشت: سفارش ایشان به علما، حفظ وحدت و صادر نکردن فتواهایی منجر به مورد ظلم قرار گرفتن فرد بیگناه بوده است.
مدیر دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور مستقر در ایرانشهر نیز هدف از برگزاری این یادواره را ادامه دادن راه شهیدان با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شان بیان کرد.
حجت الاسلام جواد خلیلی گفت: روحانیان ما قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام در دفاع از آرمان های امام راحل و انقلاب بوده اند.
وی افزود: حوزه جنوب شرق کشور بیش از 100 شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب کرده است.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی نفیس از خانواده شهدای روحانی، جانبازان و ایثارگران تجلیل شد.
در حاشیه این یادواره نمایشگاهی از عکس، پوستر و کتاب شهدای روحانی جنوب شرق کشور برپا شد.
استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان زیر مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور مستقر در ایرانشهر هستند.
ایرانشهر در فاصله 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر محور ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است

ارسال نظرات