به مناسبت فرارسیدن ایام بزرگداشت شهید دکتر رهنمون مطرح شد

ترويج فرهنگ جهادی از اهداف برگزاری يادواره‌ شهيد رهنمون

رییس اورژانس کشور، با گرامیداشت یاد شهید دکتر رهنمون گفت:ترويج فرهنگ جهادی از اهداف اصلی برگزاری يادواره‌ی شهيد رهنمون است و تلاش بسيج جامعه‌ی پزشكی در راستای محرومیت زدایی،ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار است.
کد خبر: ۸۸۲۸۷۹۶
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، شهید محمدعلی رهنمون، فقط و فقط خودش را وقف مردم و وطنش می‌کرد؛ در بیمارستان‌های جبهه با جمع کردن پزشکان متخصص، به ساماندهی اوضاع و امکانات بیمارستانی در راه کمک رسانی هر چه بهتر به مجروحین می‌پرداخت و همیشه رهرو خط امام و انقلاب بود تا اینکه در ششم اسفندماه 1362 در عملیات والفجر 8 در بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء (ع) و در حال اقامه نماز صبح و به دنبال بمباران شدن بیمارستان توسط هواپیماهای ارتش بعث عراق، به سوی معبود شتافت.

 پیرحسین کولیوند، رییس اورژانس کشور، مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء(ع) و یکی از اعضای بسیج جامعه پزشکی درباره‌ يادواره‌ شهيد رهنمون توضیحاتی را ارائه کرده است، که از نظر می‌گذرانیم.

سوال: آقای دکتر لطفا درباره اهداف برگزاری يادواره‌ شهيد رهنمون توضيحاتی ارائه فرمایید.

به نظرم يكی از اصلی‌ترين اهداف برگزاری اين يادواره، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و روحيه‌ی جهادی و انتقال تجارب ارزنده جامعه پزشكی است كه در سايه ی آن نیز تجليل از همكاران پرتلاش و ارجمند نیز صورت می‌گيرد؛ زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا‌ی گرانقدر و جانبازان عزيز و همه عزيزانی كه در اين مسير جانفشانی کرده‌اند و اينكه نسل جوان هم با اين فرهنگ آشنا شود از اهداف اين يادواره است.

با عنایت به اینکه محل اين يادواره در بيمارستان صحرائي حضرت امام حسين(ع) و حضور عزيزان در مناطق جنگي است، موجب می‌شود تا هر سال ياد و خاطره‌ی دلاور مردان بي ادعای اين سرزمين در اذهان زنده شده تا این روحيه را انشاء الله بتوانيم حفظ کنیم.

سوال: چه اقداماتی را جهت برگزاری این یادواره در سال جاری پیشنهاد می‌کنید؟

اینجانب بر خود واجب می‌دانم از نقش شخص آقاي محمد رئيس‌زاده، سازمان بسیج جامعه پزشکی كه فردی پُرتلاش است نهايت تشكر را داشته باشم؛ حق مطلب اين است كه از وی تقدير شود؛ من شاهد تلاش بی‌وقفه و فداکاری‌های ایشان هستم که  چقدر دلسوزانه حفظ روحیه‌ بسیجی تلاش می‌کند؛ اي كاش صدا و سيما و ساير رسانه‌هاي اجتماعي و مجازي درباره برگزاري اين يادواره و مشابه آن نقش پررنگ‌تري ايفا كنند؛ واقعاً انتظار داريم كه براي ترويج روحيه‌ی ايثار و شهادت ساير دستگاه‌ها، خصوصاً رسانه‌ی ملي نقش آفريني مؤثرتري داشته باشد.

سوال: سالیانه بیش از چند هزار تیم بهداشتی و درمانی، اعم از عمومی و تخصصی به مناطق محروم داخل و خارج از کشور اعزام می‌شوند، به نظر شما این موضوع نشان‌دهنده این است که راه شهید رهنمون ادامه داشته است؟

بله به طور حتم با توجه به حضور پُررنگ بسيج جامعه پزشكی در مناطق محروم و كمک به امنيت پايدار در حوزه سلامت و كمک‌های این سازمان در محروميت زدايی و حضور در مناطق محروم با برپايی بيمارستان‌های صحرائی و درمانگاه‌های سيار، این راه ادامه دارد؛ همچنین تلاش بسيج جامعه‌ی پزشكی در كاهش حوادث ناشی از تروما با برگزاری سمينارهای علمی و انجام مطالعات و تحقيقات و انتقال تجارب، نقش آفرينی در جهت اقتصاد مقاومتی، نقش سازمان به عنوان ايمن‌ترين اتاق فكر سلامت كشور و ترويج دست آوردهای بسيج جامعه پزشكی در عرصه‌های ملی و بين‌المللی، بیانگر ادامه‌ی راه این شهید گرانقدر است.


ارسال نظرات