همزمان با سراسر کشور

40مرکزجامع سلامت وخانه بهداشت روستایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افتتاح شد

40 مرکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت روستایی امروز /سه شنبه/ همزمان با 657 طرح جامع خدمات سلامت روستایی و خانه بهداشت در 28 استان و 47 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بهره برداری رسید
کد خبر: ۸۸۲۸۹۸۱
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سیستان و بلوچستان، عملیات ساخت 376 طرح عمرانی با اعتبار پنج هزار و 240 میلیارد ریال (524 میلیارد تومان) در حوزه زیر پوشش این دانشگاه آغاز شد که 250 طرح از مجموع آنها مصوبات سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به استان است.
به گزارش خبر گزاری بسیج از ایستان  سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
دکتر محمودرضا میری افزود: همچنین از مجموع کل پروژه های طرح تحول نظام سلامت این دانشگاه، 270 مورد یعنی 72 درصد به پروژه های بهداشتی اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه 75 درصد پروژه های طرح تحول نظام سلامت مربوط به نقاط روستایی است گفت: امروز 20 مرکز جامع سلامت با گستره هشت هزار و 920 متر مربع با اعتبار افزون بر 150 میلیارد ریال و 20 خانه بهداشت روستایی با گستره هزار و 800 متر مربع با اعتبار 290 میلیارد ریال راه اندازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: دولت تدبیر و امید در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب با اجرای طرح تحول نظام سلامت توانست گام های بسیار خوبی را در حمایت از مردم و بیماران بردارد که کاهش هزینه های درمانی در بیمارستان ها و گسترش زیرساخت های بخش بهداشت و درمان تنها بخشی از این حمایت ها محسوب می شود.
میری بیان کرد: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت خوشبختانه اقدامات خوبی در بهبود زیر ساخت های بهداشت و درمان در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شده که نوید بخش توزیع امکانات به صورت متوازن در استان است.
به گزارش بسیج همزمان با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان مازندران روز سه شنبه 657 مرکز سلامت روستایی در قالب طرح تحول نظام سلامت با اعتبار افزون بر 500 میلیارد ریال در 28 استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات