مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد

ارائه 3 راهکار برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده بندرعباس

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از ارائه سه راهکار برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و برنامه‌ریزی برای اجرای آن خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۹۲۳۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نفل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامحسین شیری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه راهکار برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده در مناطق مختلف کشور مطرح است که در این زمینه در حال تکمیل طرح‌ها به منظور اجرای این روش‌ها در بندرعباس هستیم.

وی افزود: محدوده‌ای 300 هکتاری برای تحویل به شهرداری بندرعباس را در دستور کار قرار داده‌ایم که بتوانیم قطعات 250 متری در این محدوده جانمایی کرده و بر اساس برنامه‌ای مشخص با زیرسازی در این حوزه، نسبت به واگذاری به آن دسته از متقاضیانی که در بافت‌های فرسوده ساکن هستند، اقدام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان این که استقبال خوبی از اجرای این طرح در برخی از نقاط کشور که مدل مشابهی اجرا شده، به‌عمل آمده و در حال بررسی میزان متقاضیان و اولویت‌بندی لازم در این زمینه هستیم.

شیری گفت: مدل دیگری نیز در برخی از شهرهای کشورمان برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده تجربه شده که بر اساس آن، شهرداری و دولت نسبت به ساخت تعدادی واحد به طور تدریجی اقدام کرده و در ازای تملک بافت فرسوده، نسبت به واگذاری واحد مسکونی به آنان اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 42 درصد از کل مساحت شهر بندرعباس، بافت فرسوده و یا حاشیه‌ای است که در معرض خطرات زیادی در صورت بروز زلزله قرار دارد و ما باید یک روند تدریجی را برای نوسازی این بافت و بهسازی آن اجرا کنیم و همکاری‌ها میان شهرداری و راه و شهرسازی هرمزگان در این حوزه‌ها با جدیت ادامه دارد.

ارسال نظرات