انعقاد تفاهم نامه محرومیت زدایی میان بانک سینا و جبهه منتظران خورشید-3

پیشرو: 300 طرح محرومیت زدایی به ارزش هزار میلیاردریال اجرایی کردیم

مدیر عامل بانک سینا گفت:بانک سینا در نظر دارد که 700 طرح کوچک و متوسط را در مناطق محروم عملیاتی کند. بانک سینا با حدود و ثغور مالی پیش بینی نرخ سود تسهیلات اینچنینی را 8 درصد لحاظ کرده است.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۰۳
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲


مدیرعامل بانک سینا:

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری بسیج،مهندس محمدرضا پیشرو مدیر عامل بانک سینادر مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری محرومیت زدایی میان جبهه جهادی منتظران خورشید و بانک سینا اظهار داشت: یکی از رسالت ها و وظایف بانک ها بحث رسالت اجتماعی آنها است البته درست است که در هیج جا نوشته نشده ولی تکلیفی است که از سوی بانک سینا احساس می شود. از اینرو برای کمک به ماموریت های اجتماعی باید اهتمام بورزد. بنده در بدو ورود خدمت به بانک سینا تلاش داشتم تا با توجه به روحیه همکاران و ماموریت هایی که واگذار شده است پیش برویم.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان یکی از سهامداران  اصلی بانک سینا است افزود: محرومیت زدایی یکی از رویکردهای اصلی بنیاد مستضعفان است که از سوی مهندس سعیدی کیا به بانک سینا پیشنهاد شده است. البته در ابتدا تدابیر لازم از سوی بانک سینا  تبیین نشده بود؛ اما اکنون محرومیت‌زدایی آغازگر فصل نوین ارائه خدمات بانک سینا محسوب می‌شود. از آنجایی که خدمات مالی برای شروع کار وجود نداشته ما جویای مشارکت کارکنان بانک سینا شدیم. این به این معنی است که  تامین مالی اولیه از سوی همکاران ما در بانک شکل گرفته است؛ ابتدای کار با مشارکت کارکنان یک مجتمع آموزشی را در منطقه قلعه گنج کلید زده و کلنگ زنی شد و مجددا برای اینکه تامین بودجه فراهم شود با ارائه یک فراخوان جویای مشارکت بیشتر همکاران خود شدیم.

مدیرعامل بانک سینا با بیان اینکه تامین مالی از طریق مرخصی کارکنان بانک سینا انجام گرفت افزود: از طریق تبدیل مرخصی همکاران به پول توانسته ایم مبالغ خوبی را جمع آوری کرده و از سویی دیگر هم ستاد مدرسه سازی هم در این مشارکت همکاری لازم را بعمل آورد. از آنجا که محرومیت‌زدایی از اقدمات موثر دنیوی و اخروی محسوب می‌شود قطعا برای بانک سینا هم راه گشا خواهد بود. از این رو برای شناسایی بیشتر مناطق محروم، سفرهای متعددی را داشته ایم. نکته قابل توجه این است که یکی از همکاران خوزستانی با اقدام خیرخواهانه در جهت محرومیت زدایی 80 روز مرخصی کاری خود را به بانک سینا سپرد و بانک هم این میزان مرخصی را تبدیل به پول کرد تا بتواند در جهت کمک به مناطق محروم مورد استفاده واقع شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با مشارکت مالی مستقیم و غیر مستقیم کارکنان بانک سینا موفق به ساخت مدرسه ای به ارزش حداقلی 700  میلیون تومانی شدیم؛ این مدرسه از شاخص‌ها و استانداردهای لازم برخوردار است و امکاناتی مختلفی همچون نمازخانه و کتابخانه دارد که این مدرسه را در یکی از مناطق گرمسیر کشورمان احداث کردیم.

پیشرو بیان داشت: حذف سررسید نوروزی و تبلیغات مکانی در اماکنی همچون ورزشگاه‌ها یکی دیگر از اقدامات موثر از سوی هیات امنای بانک سینا بوده که پس از بررسی و محاسبه مالی برای خرید آمبولانس صورت گرفت . این آمبولانس در مراکز روستایی شهرستان های مناطق محروم برای انتقال مصدومین و مریضان نقش موثری خواهد داشت. صرفنظر از این که می‌تواند تبلیغات محیطی در مدت 10 ساله را هم انجام دهد. البنه طرح این نکته از این جهت است تا سایر موسسات مالی و بانکی نیز این اقدامات را در برآوردهای مالی خود قرار دهند ؛ از اینرو با خریداری 25  آمبولانس، آنها را به 25 استان کشورمان منتقل کردیم. از جمله این مناطق روستای خوسف در شهرستان بیرجند واقع در استان خراسان جنوبی است که آمبولانس از سوی بانک سینا هدیه شده است.

مدیر عامل بانک سینا خاطر نشان کرد: بدیهی است که نباید موارد ذکر شده را ریاکاری دانست بلکه طرح این مباحث، فرهنگ سازی برای سایر سازمان ها و نهادها است به صورتی که می‌توان محرومیت زدایی را یکی از گام های اصلی توسعه و پیشرفت کشورمان مدنظر قرار داد. پیش بینی می‌شود محرومیت زدایی که از سوی بانک سینا آغاز شده به عنوان کلید موفقیت نهادها محسوب و اشاعه دهنده فرهنگ نیک ورزی برای هموطنان مان در مناطق محروم باشد

پیشرو در ادامه گفت: سازمان مناطق محروم ریاست جمهوری و معاون  اول ریاست جمهوری کشورمان هم نسبت به اقدام محرومیت زدایی از سوی بانک سینا موافقت بعمل آورده تا در طرح های اجرایی این بانک مشارکت داشته باشند. از جمله اقدامات دیگر بانک سینا را می‌‎توان به اعطای تسهیلات برای مناطق محروم اشاره کرد که البته با تاسی از پیشنهادات بنیاد مستضعفان بوده است. در این زمینه بانک سینا تمهیدات لازم جهت پرداخت تسهیلات کوچک و متوسط را در نظر گرفته و تربیت نیرو و کارشناس زبده در این مسیر را در نظر گرفته است.

مدیر عامل بانک سینا همچنین بیان داشت: تاکنون حدود 190  طرح در راستای محرومیت زدایی از سوی بانک سینا در کل استان ها انجام گرفته است که در پایان سال به 300 طرح افزایش خواهد داشت. رقم پیش بینی شده برای انجام این طرح‌ها هزار میلیارد ریال بوده است این در حالی است که بیشترین رقم تسهیلات ارائه شده در قالب قراردادهای مالی مضاربه و تسهیلات درشت ، کلان و مسکن بوده است که نقش سرمایه در گردش در واحدهای مختلف را انجام داده است.

وی گفت: بانک سینا در نظر دارد که  700 طرح کوچک و متوسط را در مناطق مختلف محروم عملیاتی کند این در حالی است که بسیاری از بانک ها تسهیلات با نرخ بالا در کل استان‌ها برای طرح های کوچک و متوسط قرار می‌دهند ولی بانک سینا با حدود و ثغور مالی پیش بینی نرخ سود تسهیلات اینچنینی را 8 درصد لحاظ کرده است.

وی با تاکید بر اینکه سپرده‌های مردم پشتوانه اصلی بانک سینا در طرح های محرومیت زدایی است افزود: در بانک سینا پولی برای اعطای تسهیلات خرد وجود ندارد . از آنجایی که سپرده های مردم نقش ارزشمند و گران قیمتی دارد باید در جهت محرومیت زدایی در روستاهای محروم استفاده شود. این در حالی است که علیرغم سپرده‌های مردم نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان، دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری و استاندارری ها هم به کمک بانک سینا آمده و موفق شدیم که نرخ سود را به 8 درصد برسانیم. این خود نوعی جاذبه مالی برای بانک سینا محسوب می‌شود. از اینرو برای ما الزامی است که در مناطق محروم تا سقف 800 طرح در هر سال را به اتمام رسانده و در سال پنجم گردش مالی بنیاد مستضعفان و سازمان مناطق محروم ریاست جمهوری موظف است که هر یک جداگانه یک هزار و دویست میلیارد ریال یارانه پرداخت کنند.

مدیر عامل بانک سینا در ادامه اشاره کرد: رسالت و مامویت اصلی بانک سینا  برروی ارائه خدمات بیشتر به مناطق محروم متمرکز شده است؛ از اینرو با ارائه طرح های روستایی بانک سینا می‌تواند  تا 2 میلیارد تومان به مناطق محروم روستایی تسهیلات بانکی بپردازد. از آنجایی که این طرح های کوچک  هم زمان نمی‌برد و چشم انداز 5 ساله خوبی دارد. تسهیلات مالی به میزان دو میلیارد دارای محل مشخص پرداخت است و جزو طرح های کوچک مالی است و علاوه بر این دربرگیرنده طرح است لذا نگرانی عدم وصول شدن برگشت مالی وجود ندارد.

پیشرو گفت: در این طرح دستگاه‌‎های نظارتی به بررسی و واکاوی می‌پردازند.چنانچه یکی از اقدامات مفید دیگر را می‌توان به صندوق حمایت از صنایع  کوچک روستاییان اشاره داشت که این صندوق موظف است به ضمانت صنایع کوچک حتی با ارائه کارت یارانه اقدام کند. لذا اقدامات شکل گرفته در روستاها برای محرومیت زدایی گام موثری در  پیشگیری از مهاجرت بوده که بانک سینا با درنظر گرفتن تسهیلات مالی برای مناطق محروم، درصدد است تا مهاجرت معکوس که یکی از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی است را اجرایی کرده و معتقد است که باید در راستای اعتلای جایگاه روستا و ایجاد اشتغال در مناطق محروم گام اساسی برداشته شود.

وی در خاتمه ضمن تشکر از رسانه های حضور یافته در مراسم به اعطای چک‌های مردمی جمع آوری شده برنامه دستخط در رفع محرومیت مناطق محروم اشاره کرد و گفت: مدیریت شبکه 5 سیما، خبرگزاری هایی همچون بسیج نقش مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند. جبهه جهادی منتظران خورشید یکی از راست قامتان مقاومت و مجاهدت جهادی در مناطق محروم محسوب می‌شود که قرار است در این تفاهم نامه تمهیدات مالی جمع آوری شده به این گروه جهادی منقل شود تا در جهت پیشبرد و توسعه مناطق محروم به کار بگیرند.

شایان ذکر است در پایان مراسم تفاهم نامه مالی فیما بین مهندس پیشرو مدیر عامل بانک سینا و دکتر احمدی مسوول جبهه جهادی منتظران خورشید منعقد شد.

ارسال نظرات