عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور:

خدمت‌رسانی به محرومان گامی جهت عدالت در سلامت است

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: اگر قرار باشد جامعه پزشکی کشور گامی موثر در جهت عدالت در سلامت بردارد، بهترین راه آن خدمت رسانی به قشر محروم جامعه و پیروی از شهدایی مانند شهید رهنمون است.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۱۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، زهره الهیان، عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور درباره چگونگی الگو شدن شهید رهنمون در حوزه سلامت کشور گفت: از آنجا که این شهید بزرگوار به عنوان یک پزشک خدمت رسان به مردم محروم جامعه مطرح بود و از سوی دیگر در دفاع مقدس و در حوزه بهداری رزم نقش موثری ایفا کرد، پس قائدتا ارائه این الگو و مختصات شخصیتی، زوایای فعالیت‌ها، روحیه و منش وی می‌تواند برای نسل جدید، پزشکان، کادر سلامت و جامعه پزشکی که رسالت مهم خدمت رسانی به مردم را دارند، بسیار تاثیرگذار باشد.

وی افزود: یادواره شهید رهنمون فرصت مناسبی برای ارائه یک الگوی ماندگار در جامعه پزشکی است

الهیان، همچنین گفت: اگر قرار است ما یک الگوی عملی اخلاق در جامعه پزشکی را ارائه دهیم زوایای شخصیتی شهدای بزرگوار به ویژه شهید رهنمون می‌تواند این الگوی عملی را برای ما تبیین کند،

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور  ادامه داد: پزشکان جوانتر و کادر سلامت کشور می‌توانند مسیر و اخلاق حرفه‌ای خود را با این شهدا که محک و معیاری برای اخلاق و حفظ آرمان‌های ما هستند، بسنجند.

وی تاکید کرد: با شیوه‌ها و ابزارهای گوناگون هنری باید شخصیت شهدای جامعه پزشکی به تصویر کشیده شوند تا بیشتر در اذهان ماندگار بمانند، که یکی از این راه‌ها برگزاری یادواره‌هایی است که هر ساله توسط بسیج جامعه پزشکی برگزار می‌شود و در واقع هدف از برپایی این یادواره‌ها تبیین شخصیت و الگوی رفتاری شهدای جامعه پزشکی است.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه قطعا از شهید رهنمون در حوزه‌های مختلف می‌توانیم الگو قرار بگیریم، خاطرنشان کرد: قطعاً پزشکان با خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم می‌توانند دنباله روی راه این شهید و سایر شهدای جامعه پزشکی باشند.

وی بر این موضوع تاکید کرد که شهدا همواره دغدغه خدمت رسانی به مردم مستمند و محروم را داشته‌اند.

الهیان، ضمن بیان اینکه سوابق درخشان شهدای گرانقدر در سال‌های دفاع مقدس در جهت درمان و رفع آلام رزمندگان باید تبیین و زوایای مختلف آن باز شود، افزود: افتخاری تاریخی توسط شهدا در سال‌های دفاع مقدس آفریده شد که آن بهداری رزم و حماسه‌های آفریده شده در حوزه پزشکی و درمان مجروحان بود.

وی ادامه داد: این موضوع می‌تواند یک افتخار برای جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل، مجامع جهانی و علمی باشد که نیاز به تبیین دارد؛ در واقع یادواره شهید رهنمون به زوایای فعالیت‌های پزشکان در سال‌های دفاع مقدس می‌پردازد.

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور در پاسخ به این سوال که نقش شهید رهنمون در کمک به حوزه سلامت کشور چیست، گفت: دغدغه اصلی شهید رهنمون و شهدای جامعه پزشکی خدمت رسانی به مردم و بیماران به ویژه بیماران بی‌بضاعت و محروم جامعه بوده است.

وی تصریح کرد: امروز اگر قرار باشد جامعه پزشکی کشور با نگاه و تفکر بسیجی خدمتی را نسبت به جامعه انجام دهن، بهترین راه آن خدمت رسانی به قشر محروم جامعه است تا در جهت عدالت در سلامت گامی مفید و موثر برداشته شود.

الهیان، در پایان ابراز کرد: یکی از مهمترین مولفه‌ها به منظور خدمت رسانی به محرومان جامعه و عدالت در سلامت خدمت رسانی، بی‌دریغ در نقاط محروم جامعه است که می‌تواند گامی در جهت ادامه دادن راه شهید رهنمون باشد.

 


ارسال نظرات