گزارش بسیج از همایش روز مهندس/3

نیکزاد: در دولت یازدهم تنها 20هزار میلیارد تومان از بودجه کشور به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت

وزیر سابق راه با بیان اینکه در 4 سال دولت یازدهم 230 هزار میلیارد تومان از منابع ملی بودجه اخذ شده است، تصریح کرد: دولت از این میزان، تنها 20 هزار میلیارد تومان را در مسیر عمرانی کشورمان به کار می ‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۲۹۶۱۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی در همایش بزرگداشت روز مهندس که عصر امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد اظهار داشت: با ظهور انقلاب اسلامی شکل جدیدی از حکومت اسلامی در دنیا بوجود آمد، در آن زمان توانستیم با معمار انقلاب اسلامی افق جدیدی ازحکومت اسلامی را در برابر جهانیان نمایش دهیم، امام خمینی(ره) قصد داشتند تا یک کشوری بر پایه اصول و قوانین اسلامی بنا کنند، کشوری که در آن استقلال و آزادی بیان آزادی قلم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مهندسان ایرانی از ضریب هوشی خوبی برخوردار هستند افزود: طی مدتی که ایران اسلامی با همراهی مردم و رهبری امام راحل در مسیر ساختن انقلاب اسلامی قرار گرفتند از همان ابتدا آمریکا و انگلیس با ایران مخالفت کردند. آمریکا همواره پس از انقلاب اسلامی در همه دولت های ما تحریم های جدی علیه کشورمان اعمال کرد و دشمنیت خود با نظام اسلامی را به وضوح نشان داد.

نیکزاد با بیان اینکه آمریکا همیشه به عنوان یک دشمن در برابر ایران قرار داشته و در پی صلح طلبی برای ایران نبوده است، تصریح کرد: کشورمان از قدمت و تمدن چندهزار ساله برخوردار است و تاریخ مهندسی پرافتخاری را در دفتر شفاهی خود به ثبت رسانده است. حکیم خواجه نصیرالدین توسی به عنوان یک بزرگ مهندس و متخصص در علم نجوم می‌توان یاد کرد و در حقیقت باید از او به عنوان یک سیاستمدار زبردست نام برد.

وزیر سابق راه و شهرسازی در ادامه گفت: مهندسین و بویژه مهندسین بسیجی نقش پررنگی در جامعه ایفا می‌کنند. این در حالی است که ایران یکی از کشورهایی است که در دنیا به وجود مهندس های کوشا و توانا مشهور است. متاسفانه این باور در بین برخی از مسوولان کشورمان وجود ندارد و همواره دعوایی بر سر ما می‌توانیم یا خیر را شعار می‌دهند.

نیکزاد اذعان کرد: کارهای اقتصادی بزرگی در کشورمان انجام شده است اما جاده جمهوری اسلامی ایران هنوز هموار و صاف نشده است و نیاز به تلاش بی وقفه دارد تا آن تمدنی که در شان جمهوری اسلامی ایران است ساخته شود. از سویی دیگر اقتصاد ایران دارای مشکلات متعددی است اما سوال اصلی اینجا است که کشوری با این همه فعالیت علمی که در صف اول جامعه فعالیت دارد آیا باید قشر تحصیلکرده دانشگاهی فوق لیسانس و مدارج بالاتر در معیشت زندگی خود به مشکل برخورد کنند؟!

وزیر سابق راه و شهرسازی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در طی سالیان متمادی از انقلاب هر ساله نامگذاری ویژه دارند باید بررسی شود که به چه میزان چقدر به فرمایشات ایشان توجه می‌شود؟ همه ما می‌دانیم که مقام معظم رهبری یک فرد حکیم و دانا هستند و مگر می‌شود چنین کسی کاری عبث و بیهوده انجام دهد. اگر ما به حرف‌های ایشان عمل می‌کردیم کشور با مشکلات فعلی در اقتصاد مواجه نبود. حال که رهبری به این موضوعی پی برده اند که افراد و برخی مسوولان عملی را انجام نمی‌دهند تیم کارشناسی تشکیل دادند تا توسط این تیم بتوانند مشکلات اقتصادی کشورمان را حل کنند. لذا اقتصاد مقاومتی نامگذاری شد.

نیکزاد در ادامه گفت: پاسخی که کارشناسان و اقتصاددانان درباره راه گشایی بودن اقتصاد مقاومتی در حل بحران‌ها اراده داده اند مثبت بوده است چرا که آنها معتقدند جمهوری اسلامی از منابع سرشاری برخوردار است. لذاا اقتصاد مقاومتی ابزار مهم ایستادگی در مقابل تحریم ها و اذیت و آزار دشمنان قسم خورده ایران محسوب می‌شود.

وی با ارایه راهکارهای اساسی در جهت تحقق بخشیدن اجرای اقتصاد مقاومتی افزود: باور مسوولین به اقتصاد مقاومتی نقشی موثر دارد، همه مسوولین باید از تولید ملی حمایت کنند؛ مسوولان اجازه ندهند تولیدکنندگان داخلی دچار خسران شوند. 

وزیر سابق راه و شهرسازی افزود: تقویت و بهره گیری از توانایی و پتانسیل شرکت های دانش بنیان یکی دیگر از موارد اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است. باید اصل 44 قانون اساسی مورد توجه جدی واقع شود و از مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی استفاده کرد. این در حالی است که در زمان های بحران مدیریتی مردم از یاری کنندگان اصلی محسوب می‌شوند.

وی با اهمیت جلوه دادن اقتصاد مقاومتی در پیشبرد اقتصاد کلان کشورمان افزود: برنامه ریزی و طراحی اقتصاد مقاومتی توسط مهندسان و افراد صاحبنظر می‌تواند به یک الگوی جهانی تبدیل شود.

نیکزاد با بیان اینکه در 4 سال دولت یازدهم 230 هزار میلیارد تومان از منابع ملی بودجه اخذ شده است، تصریح کرد: دولت از این میزان، تنها 20 هزار میلیارد تومان را در مسیر عمرانی کشورمان به کار می ‌گیرد.

وی در خاتمه گفت: اقتصاد مقاومتی با تک محصول بودن مخالف است چرا که در حال حاضر ایران با تک محصول بودن نفت اوضاع خوبی ندارد و هر دولتی که روی کار امده است سعی بر این داشته که ایران را با چندین توانایی به دنیا معرفی کند. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که نفت به عنوان سرمایه ملی کشورمان را به فروش می‌رسانید در برابر این سیاست نادرست مدیریتی حداقل تکنولوژی و علم موجود در آن کشور را یافت کنید و برای کشور به ارمغان بیاورید.
ارسال نظرات