استاندار زنجان:

طی سال های گذشته خسارت های جبران ناپذیری به منابع طبیعی وارد شده است

با این بی‌توجهی‌ها، در طی سال های گذشته خسارت های جبران ناپذیری به منابع طبیعی وارد شده است که تبعات این امر، به مرور در جامعه مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۲۹۶۴۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار مدیرکل و معاونین منابع طبیعی و آبخیزداری استان که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، ایجاد حساسیت در گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و حامیان محیط زیست را در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست مهم دانست و گفت: با تقویت نهادهای مردمی و ایجاد حساسیت در این گروه‌ها نسبت به حفاظت از منابع طبیعی، می توان از اتخاذ تصمیمات نادرست که موجب تخریب محیط زیست می شود، جلوگیری کرد.

اسداله درویش امیری افزود: باید فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در بین همه مردم جامعه نهادینه شود که توسعه و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، به ضرورتی در جامعه تبدیل شده است

وی اظهار داشت: با تقویت نهادهای مردمی و ایجاد حساسیت در این گروه‌ها نسبت به حفاظت از منابع طبیعی، می توان از اتخاذ تصمیمات نادرست که موجب تخریب محیط زیست می شود، جلوگیری کرد.

اسداله درویش امیری تصریح کرد: امروز در دنیا، منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست، به عنوان یک ضرورت حیاتی در زندگی بشر مورد توجه قرار گرفته و طی دو دهه اخیر در کشور ما نیز این مساله اهمیت یافته است.

استاندار زنجان افزود: با این بی‌توجهی‌ها، در طی سال های گذشته خسارت های جبران ناپذیری به منابع طبیعی وارد شده است که تبعات این امر، به مرور در جامعه مشخص خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت:تاکید رهبری بر حضور مراسم نمادین کاشت نهال ، نشان از اهمیت ضرورت حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در کشور است.

اسداله درویش امیری گفت: تجربه نشان می دهد که اتخاذ برخی تصمیمات مقطعی بدون توجه به عواقب ناشی از آن، در آینده عامل ایجاد مشکلات جدی برای منابع طبیعی و محیط زیست خواهد شد.

ارسال نظرات