معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

یکی از کارهای بزرگ رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس انجام عملیات بزرگ در تاریکی شب بوده است

یکی از کارهای بزرگ رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس انجام عملیات بزرگ در تاریکی شب بوده است، که در تاریخ نظامی‌گری دنیا انجام عملیات با 10 تا 20 لشگر در تاریکی شب کار بسیار سختی است.
کد خبر: ۸۸۲۹۹۵۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم شب خاطره «حکایت غواصان خط شکن» که در حسینیه عاشقان ثارالله زنجان برگزار شد، با اشاره به کار بزرگ غواصان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: غواصان دریادل در دوران دفاع مقدس از اروند که یک رود خروشان است و نگاه کردن به آن خوف در دل انسان ایجاد می‌کند، عبور کردند.

سردار علی اکبر پورجمشیدیان با بیان اینکه غواصان دریادل دوران جنگ هشت ساله تنها با 17 و 18 سال سن و داشتن فرماندهانی با رنج سنی 22 تا 24 سال کارهای بسیار بزرگی انجام داده‌اند، گفت: در تاریخ نظامی‌گری‌های دنیا دو کار بی‌نظیر و بزرگی توسط رزمندگان ایرانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگ رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس انجام عملیات بزرگ در تاریکی شب بوده است، تصریح کرد: در تاریخ نظامی‌گری دنیا انجام عملیات با 10 تا 20 لشگر در تاریکی شب کار بسیار سختی است.

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه دومین کار بزرگ رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس انجام عملیات در آب و باتلاق است، اضافه کرد: رزمندگان زنجانی و آذربایجانی نقش کلیدی در جنگ داشتند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه عبور از اروندرود حتی در روز نیز کاری کاملا پیچیده و غیرممکن است، ابراز کرد: اما این مهم با جسارت و شجاعت بی‌نظیر رزمندگان ایرانی انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس کادر ساز بوده و هنوز نیز کادرساز است، بیان کرد: عملیات والفجر 8 و کربلای 4 عملیاتی علمی بود و برای تک تک ثانیه‌های آن برنامه‌ریزی شده بود.

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه در عملیات کربلای 5 کمر دشمن با رشادت‌ها و شجاعت فرماندهانی چون سردار اوصانلو و سردار عزتی شکسته شد، خاطرنشان کرد: امروز نیز این سرداران در دفاع از حرم اهل بیت(ع) با شجاعت و صلابت وارد میدان شده‌اند.

وی با بیان اینکه دو شهر نبل و الزهرا با 80 هزار شیعه سه سال در محاصره داعش و تکفیری‌ها قرار داشتند، گفت: این دو شهر با رشادت و شجاعت سردار اوصانلو و رزمندگان جبهه مقاومت از محاصره دشمن خارج شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیش از 30 کیلومتر در سردشت و پیرانشهر دشمن در خاک ما بود، تصریح کرد: این دشمنان بعد از سال‌ها با رشادت رزمندگان این مرز و بوم از کشور به بیرون رانده شدند.

ارسال نظرات