مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

برگزار هفته درختکاری امسال با شعار 'همیار طبیعت باشیم'

برنامه های هفته درختکاری امسال با همکاری انجمن ها و سازمان های مردم نهاد و با شعار 'همیار طبیعت باشیم' برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۲۹۹۸۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جلسه هماهنگی ویژه مراسم برنامه های هفته منابع طبیعی با اعضای نهضت سبز دستگاه های اجرایی که به میزبانی جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: هفته منابع طبیعی که از ۱۵ اسفند آغاز خواهد شد،فرصت خوبی برای تعامل در رابطه با نگهداری و حفظ منابع طبیعی است.

خلیل آقاجانلو افزود: اهمیت این هفته زمانی روشن می شود که موضوع قرار گرفتن کشور در یک منطقه خشک و نیمه خشک، مطرح می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: طی سال های گذشته موضوع بیابان زایی در کشور به یک معضل جدی تبدیل شده است و این معضل به شکل مداوم از سوی مدیران و مسئولان رصد می شود.

آقاجانلو یادآورشد: برنامه های هفته درختکاری امسال با همکاری انجمن ها و سازمان های مردم نهاد و با شعار 'همیار طبیعت باشیم' برگزار می شود. و حضور سازمان ها مردم نهاد در کنار منابع طبیعی را غنیمت شمرد و ادامه داد: قطعا از پیشنهادات و رهنمود های سمن ها در پشتوانه سازی و تقویت منابع طبیعی استفاده خواهیم کرد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان : اخبار: مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان : اخبار - مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان...

بازگشت به صفحه قبل

تاریخ انتشار:1395/12/03

ثبت بیش از 5 میلیون تردد دربهمن ماه درمحورهای مواصلاتی استان زنجان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان :

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت : با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با 58 دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان، در بهمن­ماه سال جاري تعداد 5.712.402 تردد وسيله نقليه در 29 مقطع از محورهای مواصلاتي داراي ترددشمار برخط فعال استان زنجان (58 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

وی تصریح کرد : در این مدت تعداد ترددها در جاده­های کشور حدود 380 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 24 ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین(خروجی استان) با 317.983 تردد و محور خرمدره-ابهر با 317.638 تردد و کمترین تردد در محور طارم- زنجان (تهم) با 9.807 جابجایی صورت گرفته است.

دست نشان اظهارداشت : 28 درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است (با 1.626.887 وسيله نقليه سنگين). در حالیکه میانگین کشوری 17% بود و استان زنجان در رتبه 5 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده­ها قرار دارد. ميانگين كاركرد دستگاههاي ترددشمار در اين مدت 96 درصد بوده‌است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي استان در اين مدت، 142 وسيله نقليه در هر ساعت بوده است افزود:

ميانگين كشوري اين نرخ در اين مدت 290 وسيله نقليه مي‌باشد. استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي، رتبه 26 را در كشور داراست وبیشترین نرخ جریان تردد در خرمدره - ابهر با 501 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب – دندی با 14 تردد در ساعت صورت گرفته است.

وی یادآورشد : نرخ جریان تردد وسايل نقليه سنگين در كل محورهاي مواصلاتي استان زنجان در اين مدت 40وسیله نقلیه سنگين در ساعت بوده است. در حاليكه ميانگين كشوري اين نرخ50 وسیله نقلیه سنگين بوده و استان زنجان رتبه 17 را در كشور داراست.

ارسال نظرات