فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نکا:

اعزام حدود یک‌هزار دانش‌آموز نکایی به اردوی راهیان نور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا نیز در گفت‌وگویی از اعزام حدود یک‌هزار دانش‌آموز نکایی به اردوی راهیان نور در سال جاری خبر داد و یادآور شد: ارتباط با افراد اعزام شده به این اردوها مهم است که باید مستمر بوده و ارتباط با این افراد قطع نشود تا در بسط فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ارزش‌ها تلاش شود.
کد خبر: ۸۸۳۰۰۷۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، راهیان نور، بهاری است در همه فصول و دانش‌آموزان ما در طول سال از این عطر خوش بهار، سرزندگی و عاشقانه بودن برخوردار می‌شوند و این روزها با اعزام آخرین کاروان راهیان نور، اما انگار دلی از دل‌های عاشق همچنان برای دیار عاشقی پر می‌زند.
 
راهیان نور نامی به بلندای عروج از فرش تا عرش است و با نزدیک‌‌تر شدن به فصل بهار، فصل عاشقانه شدن دیگری در کربلای شهدای ایران اسلامی در منطقه جنوب و غرب کشور رقم می‌خورد و موجی از امواج عاشقانه از این سرزمین نور و روشنایی ایجاد می‌شود.

دانش‌آموزان ما در طول یک سال تحصیلی، قدم در سجدگاه آسمانی‌هایی گذاشتند که عاشقانه رفتند و درس عاشقی برای ما سرودند و با شلمچه عاشق شدند، با طلائیه یاد تشنه لبی امام حسین(ع) و یارانش افتادند و در فریاد شهدای هویزه را فریاد کردند.

هاجر رمدانی یکی از دانش‌آموزانی است که به این سفر معنوی در سال‌های گذشته اعزام شده است و این روزها با اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی، دلش هوای عاشقی دوباره در آن سرزمین کرده است و عاشقانه‌های خود را با گریه بیان می‌کند.

رمدانی با اعلام اینکه بعد از گذشت سال‌ها از اعزام من به اردوی کاروان راهیان نور، همچنان که به بهار نزدیک می‌شویم دلم هوای آن روزها را دارد به فارس گفت: با اعزام کاروان‌های راهیان نور می‌نشینم و به شرمندگی خود فکر می‌کنم.

امیر حسینی از دیگر دانش‌آموزان نکایی اعزام شده به کاروان راهیان نور است که با ترسیم حال و هوای این اعزام‌ها به فارس گفت: جایی رفتم که پا گذاشتن در خاک مقدس آن سعادت می‌خواهد اما ما فاصله زیادی با شهدا داریم و اعزام شدیم تا این فاصله‌ها را کم کنیم.

وی اظهار کرد: هرچند که فرسنگ‌ها با شهدا و آرمان‌های آنان فاصله داریم اما باید به این مناطق برویم و مروری دوباره به این خاکیان به افلاک رسیده داشته باشیم و با آنان عهد ببندیم که ادامه‌دهنده راستیم راهشان هستیم.

حسینی با اعلام اینکه خود تنها به منطقه جنوب اعزام شده است و دلش می‌خواهد به غرب هم برود، افزود: با حضور در مناطق مختلف راهیان نور، و بیان روایت‌های مختلف از حماسه مقدس عملیات والفجر هشت، گریه‌های رزمندگان برای شهادت و توسل رزمندگان به خدا به فاصله بزرگ خود با آنان پی می‌بریم و تنها می‌توانیم بگوییم که امیدواریم توفیق شهادت نصیب حالمان شود و در مسیر شهدا گام برداریم.

محمد مستوفی یکی از شهروندان نکا نیز درباره اعزام‌ کاروان‌های راهیان نور به فارس، گفت: اعزام کاروان‌های راهیان نور، به‌درستی یکی از لحظه‌های خاص عاشقی ویژه دانش‌آموزان است که امیدواریم علاوه بر این اعزام‌ها، خاطرات دانش‌آموزان کربلای ایران مستند شود.

وی افزود: انتظار داریم مسؤولان آموزش و پرورش در این اعزام‌ها تنها به اعزام بسنده نکنند بلکه بعد از اتمام این برنامه‌ها، از دانش‌آموزان خاطرات اعزام‌شان، دلنوشته، عکس، شعر و سفرنامه بخواهند تا با مرور دوباره این سفر برای دانش‌آموزان، فصل دلدادگی با شهدا در درون‌شان تکرار شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا نیز در گفت‌وگویی از اعزام حدود یک‌هزار دانش‌آموز نکایی به اردوی راهیان نور در سال جاری خبر داد و یادآور شد: ارتباط با افراد اعزام شده به این اردوها مهم است که باید مستمر بوده و ارتباط با این افراد قطع نشود تا در بسط فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج ارزش‌ها تلاش شود.

سیدابراهیم شریفی گفت: در مناسبت‌های مختلف گروه‌های مختلف مردمی برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام می‌شوند و اکنون در آستانه سال جدید هم برنامه‌ریزی برای اعزام گروه‌های مختلف مردمی به مناطق جنگی در حال انجام است.

مدیر آموزش و پرورش نکا نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: آخرین اعزام دانش‌آموزی شهرستان نکا روز گذشته با اعزام 260 دانش‌آموز پسر شهرستان نکا برگزار و با این اعزام پرونده اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی در شهرستان نکا برای سال جاری بسته اما پرونده عاشقی ما برای همیشه برای این دلدادگان راه طریقت باز است.

حسین پالار راهیان نور را حرکتی بزرگ فرهنگی برای مقابله با جنگ و تهاجم نرم دشمنان دانست که با استمرار این حرکت فرهنگی و اعزام دانش‌آموزان به این سفر معنوی، معنویات را در آنان رشد می‌دهیم.

وی گفت: رزمندگان و شهدای ما در طول هشت سال دفاع مقدس، جان را طبق اخلاص نهادند و در راه صیانت از اسلام و انقلاب جانفشانی کردند و اینک زمان صیانت از خون‌های سرخ شهدا است که امیدواریم با این اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی، گوشه‌ای از دین خود را به شهدا ادا کرده و در مقابل دشمن، ما هم باید با تمام توان در برابر این جنگ فرهنگی ایستادگی و مقابله کنیم.

امروز برای شهدا وقت نداریم

ای داغ گل لاله تو را وقت نداریم

با حضرت شیطان سرمان گرم گناه است

ما بهر ملاقات خدا وقت نداریم

هرچند که خوب است شهیدانه بمیریم...

خوب است ولی حیف که ما وقت نداریم....

 
فارس/ 
ارسال نظرات
پر بیننده ها