معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان

مهارت‌آموزی و حمایت‌کردن از تکنولوژی از راه‌های آسان ایجاد شغل است

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان گفت:.مهارت‌آموزی و حمایت‌کردن از تکنولوژی‌های اطلاعات از راه‌های آسان ایجاد شغل است و می‌تواند گام مهمی در جهت کاهش نرخ بیکاری هم باشد
کد خبر: ۸۸۳۰۶۷۵
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، دکتر محمد فیضیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت : هدف این است پایان‌نامه‌های دانشگاهی، کاربردی‌تر شوند و این مهم در راستای تناسب با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان لرستان باشد.

وی افزود : خوشبختانه در حال حاضر حمایت خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز بحث «آی سی تی» می‌شود و حوزه‌پژوهشی دانشگاه لرستان از فعالان این عرصه حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: براساس اهداف سند راهبردی باید دانشگاه لرستان در سال 1404 به عنوان دومین دانشگاه منطقه پنج کشور دست یابد و بدین منظور، حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و فناور، اهمیت بالایی دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان عنوان داشت : حرکت‌کردن به سوی دانشگاه نسل سوم یعنی اینکه دانشگاه باید مهارت‌آفرین باشد و در این راستا برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه لرستان به‌گونه‌ای است که رشته‌های دانشگاهی، «بین‌رشته‌ای» تقویت شوند.

وی با تاکید براینکه یک پایان‌نامه باید بتواند مشکلی را در جامعه رفع کند و کاملاً کاربردی باشد، خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی و حمایت‌کردن از تکنولوژی‌های اطلاعات از راه‌های آسان ایجاد شغل است و می‌تواند گام مهمی در جهت کاهش نرخ بیکاری هم باشد.

فیضیان استقبال از شرکت‌های دانش‌بنیان توسط اعضای هیئت علمی را خوب توصیف کرد و افزود: بسیاری از این شرکت‌ها با حمایت دانشگاه لرستان راه‌اندازی شده است که دستاوردهایشان در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی خواهد بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه برای حمایت اثربخش از پژوهش و تکنولوژی فناور، آزمایشگاه شماره یک تجهیز و آزمایشگاه شماره دو دانشگاه نیز ساخته شد، گفت: هم‌اکنون تجهیزاتی در آزمایشگاه‌های دانشگاه لرستان نصب شده است که فقط دو سه دانشگاه در کشور از آنها بهره‌مند هستند و این نشان‌دهنده‌ی حمایت دانشگاه از پژوهش و فناوری است.

وی با بیان اینکه لرستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای امر پژوهش دارد، افزود: به عنوان مثال توجه به گیاهان دارویی یک ظرفیت مهم محسوب می‌شود و در طرح‌های پژوهشی دانشگاه لرستان به این مهم توجه شده تا پایان‌نامه‌ها نیز براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان تهیه شوند.

فیضیان تاکید کرد: دانشگاه لرستان از تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند و به سوی خرید ایده‌ها برای حمایت از پژوهشگران رفته است.

وی تصریح کرد: در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌هایی چون بازیافت محصولات پلیمری آلاینده‌ی محیط‌ زیست ارائه شده است یا طرح‌هایی در زمینه جنگل‌داری ارائه کرده‌ایم و نیز استفاده از انرژی‌های خورشید و باد و حتی جایگزین‌کردن کشت گیاهان دارویی، به جای کشت محصولات پُرتوقع که مصرف بالای آب دارند و در مجموع، همگی اینها در راستای تحقق مفهوم دانشگاه نسل سوم است.

انتهای خبر/ز
ارسال نظرات