رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان و دبیر دومین جایزه عکس کوشا:

معرفی نفرات برتر دومین جایزه عکس کوشا

همزمان با مراسم اختتامیه نفرات برتر دومین جایزه عکس کوشا معرفی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۰۷۶۳
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان و دبیر دومین جایزه عکس کوشا، با اشاره اینکه مراسم اختتامیه دومین جایزه عکس کوشا، ١٤ اسفندماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد، گفت: ١٤٨٠ قطعه عکس به دبیرخانه این جایزه ارسال شده بود که هیئت انتخاب، از میان این آثار، ٥٨١ قطعه عکس را برای داوری نهایی در اختیار هیئت داوران قرار داد.

ایرانه حیدری افزود: فراخوان دومین جایزه عکس کوشا، اواخر دی‌ماه سال جاری منتشر شده و هنرمندان عکاس تا پایان بهمن‌ماه مهلت داشتند تا آثار خود را بر اساس محورهای این جایزه، ارسال کنند.

وی با اشاره به ترکیب هیئت سه نفره داوران، گفت: جمشید فرج‌وند، رضا نجفلو و یحیی رحمتی، از اساتید رشته عکاسی، کار داروی این رقابت را بر عهده داشتند که در نهایت از بین ٥٨١ اثر انتخاب شده در مرحله نهایی، ٢٠ قطعه عکس را به عنوان آثار برتر انتخاب کرده و ١٨ قطعه عکس را نیز شایسته تقدیر دانستند.

ایرانه حیدری محوریت دومین جایزه عکس کوشا را بر اساس شعار سال؛"اقصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اعلام کرده و افزود: این جایزه با هدف ایجاد بستر مناسب جهت آفرینش آثار هنری با موضوع اقتصاد مقاومتی، بسط و گسترش گفتمان اقتصاد مقاومتی در بین اقشار مختلف مردم، الگوسازی و نگاه هنرمندانه به مقوله اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه فرهنگ عمومی برگزار می‌شود.

دبیر دومین جایزه عکس کوشا، در مورد موضوعات این جایزه نیز اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، کار، تلاش، معیشت و هر آنچه که به مقوله تولید داخلی می‌پردازد، نقش و جایگاه بانوان شهری، روستایی و عشایری در چرخه اقتصاد ملی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، خانواده و کارآفرینی، ترویج مصرف کالای ایرانی و تولید و توسعه علم و تلاش‌های گروهی دانش‌بنیان، از جمله موضوعاتی بود که هنرمندان عکاس می‌توانستند بر اساس آن، در دومین جایزه عکس کوشا شرکت کنند.

وی مراسم اختتامیه این جایزه را روز شنبه، چهاردهم اسنفدماه در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) اعلام کرده و گفت: در این مراسم که با حضور اعضای هیئت داوران، هنرمندان فعال در عرصه هنر عکاسی و جمعی از مسئولین برگزار می‌شود، تندیس و لوح تقدیر به همراه هدایای ارزنده‌ای به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

ارسال نظرات