رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر:

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ابهر مشاهده نشده است

موردی از آلودگی به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغ‌داری و روستاهای شهرستان ابهر مشاهده نشده است.
کد خبر: ۸۸۳۰۸۹۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ابهر مشاهده نشده است.

امیرعلی کلانتری افزود: موردی از آلودگی به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغ‌داری و روستاهای شهرستان ابهر مشاهده نشده است و ماموران سازمان دامپزشکی در صورت مشاهده آنفلوآنزای مرغی، با هدف جلوگیری از انتقال بیماری، همه طیور آن واحد را معدوم می‌کنند.

وی اظهار داشت: استاندارد بودن واحدهای مرغ‌داری و نظارت سخت‌گیرانه دامپزشکی بر واحدهای طیور از جمله مهم‌ترین دلایل عدم وجود این بیماری در منطقه است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر تاکید کرد: اطلاع‌رسانی به واحدهای مرغ‌داری و دهیاران، مکاتبه با واحدهای ذی‌ربط، بازدیدهای سرزده از مرغ‌داری‌ها و نظارت بر آبگیرها و سدها از جمله اقداماتی است که توسط دامپزشکی شهرستان ابهر برای جلوگیری از نفوذ این بیماری صورت گرفته است.

کلانتری تصریح کرد: مهاجرت پرندگان عامل اصلی انتقال این بیماری است که در صورت اختلاط ویروس انسانی با آن می‌تواند یک فاجعه بزرگ رخ دهد، به همین دلیل انجام اقدامات لازم در این زمینه بسیار ضروری است.

ارسال نظرات