خبرهای داغ:
محسنی‌بندپی مطرح کرد:

استقرار 5 هزار تیم اجتماع‌محور در محلات کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این مجموعه با فاصله گرفتن از سیاست کمک‌های صدقه‌ای به سمت توانمندسازی مجموعه هدف خود در حرکت است.
کد خبر: ۸۸۳۰۹۹۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

انوشیروان محسنی‌بندپی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح 5 طرح بهزیستی استان فارس بیان داشت: دولتی می‌تواند در مباحث اجتماعی موفق باشد که بحث پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی را به صورتی راهبردی و روشمند در برنامه خود قرار دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: تلاش همه‌جانبه برای پیشگیری از شیوع معلولیت‌ها و ارتقا بخشیدن به خدمات و توانمندسازی و فاصله گرفتن از سیاست‌های صدقه‌ای و به باور رساندن آحاد جامعه و ایجاد نشاط عمومی مدنظر ما قرار دارد و همچنین با رویکرد اجتماع‌محور استفاده از ظرفیت‌های خود جامعه در پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی مدنظر است.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: در مباحثی مانند اعتیاد و طلاق و مسائل روحی و روانی دیگر منتظر نمی‌مانیم تا طلاق توافقی رخ دهد بلکه با همکاری قوه قضاییه آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش دانش‌آموزان کشور و آگاه‌سازی و حساس‌سازی خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد اقدام پیش‌دستانه را مدنظر داریم.

وی متذکر شد: در پیشگیری از معلولیت‌ها به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی دست پیدا کرده‌ایم که از آن جمله در بحث کم‌شنوایی یا کم‌بینایی که از عوامل نابینایی مطلق است فارس از متوسط کشور بالاتر و نزدیک به استاندارد جهانی است.

محسنی‌بندپی بیان کرد: در برنامه ششم برای جلوگیری از معلول‌زایی برنامه‌ریزی کردیم، زیرا 50 درصد معلولان ما ناشی از مسائل ژنتیکی بوده که با شناسایی بهنگام بخشی از آن قابل‌کنترل است.

وی با بیان این‌که از هر 100 کودک یکی مبتلا به اختلال اوتیسم می‌شود، گفت: با رویکرد پیشگیرانه می‌توانیم از پیشرفت اختلال جلوگیری کنیم.

محسنی‌بندپی ادامه داد: با شواهدی که به مجلس ارائه شد در احکام قانون برنامه و احکام برنامه ششم توسعه، تصدی‌هایی که چندین دستگاه متولی آن بودند به بهزیستی واگذار شد و از آن‌سو دستگاه‌ها موظف شدند یاریگر بهزیستی باشند.

وی مداخلات بهنگام و گسترش اقدامات برای شناسایی به‌موقع شامل خط 1480 و ایجاد مراکز مشاوره و فعال کردن 3 هزار و 900 مدرس ازدواج و 5 هزار تیم اجتماع‌محور را در 5 هزار محله آسیب‌زا دیگر مواردی بود که به به آن پرداخت و گفت: با توجه به محرومیت برخی شهرهای کوچک فارس، سال آینده 5 اورژانس اجتماعی را در شهرستان‌های فارس فعال می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها