اختصاص12 میلیارد ریال برای ساماندهی جایگاه زباله یاسوج

12 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی جایگاه زباله یاسوج اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۸۳۱۴۱۶
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج با اشاره به اینکه متوسط سرانه تولید زباله در کشور 750 کیلوگرم است و این مقدار در یاسوج هزار و 300 گرم است گفت: فصل زمستان روزانه 200 تن و در فصل گرما تا 250 تن زباله خانگی در شهر یاسوج جمع آوری و معدوم می‌شود.
شهریار فرزانه افزود: 12 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای ساماندهی جایگاه دفن زباله این شهر در منطقه «دو پشته دشتروم» 15 کیلویمتری شهر یاسوج اختصاص یافت.
آقای فرزانه با اشاره به اینکه روزانه بیش از 200 تن زباله در این مکان دفن می‌شود افزود: با این اعتبار کار ایجاد حفاظ و ساماندهی جایگاه زباله شهر یاسوج در 24 هکتاردیگرنیز انجام می شود.
وی ادامه داد: 4 شرکت در مناقصه طرح ایجاد کارخانه کمپوست و ورمی کمپوست بزرگ شرکت کرده‌اند که به‌زودی در کارگروه مدیریت پسماند مجری این طرح مشخص می شود.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت:ورمی کمپوست شامل برگ گل‌ها،درختان،ضایعات میوه و سبزی است که از طریق انبار کردن در سالن یا حوضچه فراوری و به پودر تبدیل می‌شود که برای درختکاری بسیار غنی و مفید است.
وی افزود: هم اکنون طرح جداسازی زباله‌های خشک و تر در سطح محدود در شهر یاسوج انجام می‌گیرد و روزانه 2 تا سه تن زباله خشک جداسازی و به مراکز بسته بندی حمل می‌شود.
شهر یاسوج با حومه بیش از 130 هزار نفر جمعیت دارد.
ارسال نظرات