گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)

صعود هیئات کوهنوردی سپاه کربلا به قله 3500 متری سیاه سنگ بلده نور

در ایام فاطمیه و گرامی داشت یاد شهدای حرم و گمنام دفاع مقدس، هیات کوهنوردی مرکز تربیت بدنی سپاه کربلا با برگزاری کوهنوردی 2روزه به قله 3500 متری سیاه سنگ شهرستان بلده صعود کردند.
کد خبر: ۸۸۳۱۵۶۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار کاظم غفار پور مسئول هیئات کوهنوردی تربیت بدنی سپاه کربلا در گفتگو با بسیج عنوان کرد: در راستای انجام برنامه های کوهنوردی کارکنا ن تربیت بدنی سپاه، نسبت به برنامه ریزی و انجام مکاتبات لازم، برای انجام صعود 2روزه به قله 3500 متری سیاه سنگ شهرستان بلده اقدام شده است.

مسئول هیئات کوهنوردی مرکز تربیت بدنی سپاه کربلا اظهار کرد: این صعود به یاد ونام شهدای عزیز مدافع حرم و بمناسبت گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) وهمچنین باتوجه با ابلاغ سپاه مبنی بر ارتقاء آمادگی جسمانی وتوان رزم کارکنان وهمچنین ایجاد روحیه نشاط و شادابی برای پایوران به مدت 2روز در منطقه شهرستان بلده انجام شد .

این مسئول افزود: کوهنوردان بعدا ز 3 ساعت طی مسیر جهت اسکان وشب مانی به حوزه مقاومت بلده رسیدند و ساعت 20 همان شب بعد از اقامه نماز جماعت جلسه وملاقات صمیمی ای با حضور بسیجییان بلده انجام شد که جا دارد از فرماندهان محترم ناحیه نور و حوزه بلده قدر دانی نمود.

وی یادآور شد: . صبحگاه روز بعد، با اقامه نماز صبح کلیه کوهنوردان با دعا وصلوات وگذشتن از زیر قران به سمت قله حرکت وبعد از 5 ساعت کوهنوردی توانستند قله مورد نظر را فتح نمایند.

سرهنگ پاسدار غفارپور یاد بیان داشت: در سالهای اخیر شاهد حضور بعضی افراد به اصطلاح کوهنورد در مناطق کوهستانی و طبیعت مازندران هستیم که متاسفانه گاها بصورت اردوها وتورهای طبیعت گردی بدون مجوز به صورت مختلط اقدام می کنند که با بی اخلاقی و حرکات ضد ارزشی فضای طبیعت را غیر اسلامی جلوه می دهند لذا کلیه صعودها ، از جمله این صعود با اهداف مختلف از جمله ترویج فرهنگ اسلامی در برنامه های گردشگری و کوهپیمایی در سطح طبیعت مازندران انجام میشود.

مسئول هیئات کوهنوردی سپاه مازندران تصریح کرد: این صعود با حضور 10 نفر از کارکنان رسمی در روزهای چهارشنبه وپنجشنبه(4 و5/12/95) انجام شد .

غفار پور تاکید کرد: چون این صعود در فصل سرد سال ودر منطقه پر از برف انجام می شد، به همه کوهنوردان از قبل اعلام شد که با تجهیزات زمستانی مناسب در این صعود شرکت کنند، البته شب قبل از صعود نکات فنی مورد نیاز به همه برادران اعلام گردید.


ارسال نظرات
پر بیننده ها