معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

دریافت ٢٥ مقاله در همایش علمی- پژوهشی صدرالدین زنجانی

همایش علمی- پژوهشی صدرالدین زنجانی معروف به "صدر جهان زنجانی"، امروز در فرهنگسرای امام خمینی زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۱۷۴۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با اعلام این مطلب گفت: ٢٥ مقاله از سوی دبیرخانه این همایش دریافت شده که از میان آنان، چهار مقاله برگزیده و از نویسندگان آنها تقدیر خواهد شد.

ابراهیم قاسمی افزود: نویسندگان این چهار مقاله، همزمان با مراسم بزرگ‌داشت "صدرالدین زنجانی" به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.

وی هدف از برگزاری این همایش را معرفی بزرگان خطه زنجان اعلام کرد و افزود: این همایش به پیشنهاد علاقه‌مندان تاریخ برگزار شده و صدرالدین زنجانی که وزیر دوره ایلخانی بوده و اولین پول کاغذی را نام "چاو" چاپ کرده، برای این برنامه بزرگداشت انتخاب شده است.

قاسمی رمز بقا و پایداری فرهنگ یک کشور را بازگشت به پیشینه تاریخی و احیای فرهنگ و رسوم کهن آن سرزمین دانسته و ادامه داد: برگزاری نکوداشت بزرگان خطه زنجان یکی از بن‌مایه‌های برانگیزاننده چنین خواسته‌ای‌ست و در این راستا، همایش صدرالدین زنجانی، وزیر و ادیب قرن هفتم، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محورهای این همایش‌ را "زندگی و آراء و اندیشه‌های صدرالدین زنجان"، "تاثیر نظام پولی چاو به عنوان یکی از ایده‌های صدرالدین زنجانی در اقتصاد دوره ایلخانی"، "تاریخ و جغرافیای تاریخی زنجان در دوره ایلخانی"، " بررسی شخصیت صدرالدین زنجانی بر پایه منابع مکتوب تاریخی"، "بررسی آثار و اشعار صدرالدین زنجانی" و "اوضاع فرهنگی و اجتماعی زنجان در دوره ایلخانی" اعلام کرد و گفت: زنجان از شخصیت‌های بزرگی در تاریخ برخوردار بوده که کمتر شناخته شده و لازم است که مردم با آنها آشنا شوند.

گفتنی است صدرالدین احمد خالد زنجانی معروف به صدر جهان، وزیر ایلخان مغول بوده که بعدها به قتل رسید، وی شاعر و ادیب بزرگی بوده و از اهل علم و شاعران دوره خود نیز حمایت می‌کرد.

ارسال نظرات