گرامیداشت شهدای سوادکوه:

تجمیع برگزاری یادواره‌هابرای تمرکز داشته‌ها و افزایش وحدت است

تجمیع برگزاری یادواره‌ها از مناطق مختلف شهری و یا روستا‌های یک دهستان رسم خوشایندی برای تمرکز داشته‌ها و افزایش وحدت است
کد خبر: ۸۸۳۱۹۰۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران از شهرستان سوادکوه، برگزاری یادواره شهدا به عنوان مراسمی با هدف تجلیل از رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس و یاد‌آوری به علاقمندان آرمان‌های انقلاب اسلامی برای پاسداشت دستاورد‌های آنان است.

تجمیع برگزاری یادواره‌ها از مناطق مختلف شهری و یا روستا‌های یک دهستان رسم خوشایندی برای تمرکز داشته‌ها و افزایش وحدت است که برگزاری چهاردهمین یادواره شهدای دهستان کِسِلیان در این مسیر تعریف می‌شود.

دبیر ستاد یاد‌واره دهستان ‌کِسِلیان بخش زیراب شهرستان سوادکوه در گفت‌وگویی، از برگزاری یادواره شهدای دهستان ‌کِسِلیان در 12 اسفند‌ماه خبر داد و گفت: چهاردهمین یادواره 44 شهید دهستان ‌کِسِلیان بخش زیراب شهرستان سوادکوه یا سخنرانی سردار حسن حسن‌نیا فرمانده تیپ مالک‌اشتر در دوران دفاع مقدس و در روستای مته‌کلا برگزار می‌شود.

سید‌محمد نبوی دبیر ستاد یاد‌واره دهستان ‌کِسِلیان بخش زیراب شهرستان سوادکوه با بیان اینکه این دهستان شامل 16 روستا است و مراسم یاد‌واره شهدا سالانه به صورت دوره‌ای در یکی از این روستا‌ها برگزار می‌شود، افزود: برگزاری یاد‌واره شهدا با هدف گرامیداشت حرمت شهیدان، تقویت باور‌های دینی و انقلابی و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

وی برگزاری یادواره شهدای دهستان ‌کِسِلیان را بزرگترین تجمع برای گرامیداشت یاد و نام شهیدان در شهرستان سوادکوه ذکر کرد.

جانشین ستاد یادواره چهاردهمین یادواره 44 شهید دهستان ‌کِسِلیان بخش زیراب شهرستان سوادکوه نیز در گفت‌و گویی در شهرستان سوادکوه، گفت: چهاردهمین یادواره 44 شهید دهستان ‌کِسِلیان در تاریخ 12 اسفند 95 هم‌زمان با شهادت حضرت فاطمه(س) و از ساعت 14 تا 17 و با یاد شهید مدافع حرم حاج‌سید‌روح الله عمادى در روستاى مته‌کلا بخش زیراب برگزار می‌شود.

حسین عزیزی، افزود: حضور بیش از 3 هزار نفر در یادواره شهدای دهستان ‌کِسِلیان پیش‌بینی شد.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا، همایش دینى، مذهبى و فرهنگى است، گفت: یادواره شهدای کِسِلیان با سخنرانی، مداحی، مراسم تحویل پرچم متبرک‌شده به ضریح امام رضا(ع)، چاووشی‌خوانی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، انقلابی و پذیرایی از مهمانان همراه است.

برگزاری یادواره شهدا به‌عنوان جلساتی است که فواید فرهنگی و اجتماعی آن بر کسی پوشیده نیست و افزایش محتوای این یادواره‌ها در حوزه‌های مهارت‌های زندگی، بررسی و ارائه راهکار‌های عملی کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، باز‎سازی هنرمندانه صحنه‌های جنگی و وقایع انقلاب اسلامی، استفاده از زبان نمایش برای انتقال پیام‌ها و نگاه عمیق‌تر به علایق کودکان و نو‌جوانان و جوانان نیز می‌تواند در پویایی بیش از پیش آن مؤثر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها