جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان مطرح کرد؛

امنیت ما به دلیل اقتدار ملی است نه لبخندهای دیپلماتیک

دکتر جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: به بتن ریختن و تعطیل کردن مذاکره می‌گویند؟ این را که هرکسی می‌تواند انجام بدهد.
کد خبر: ۸۸۳۲۳۹۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،سه شنبه نهم اسفند ماه، دکتر جلیلی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان به ایراد سخنانی پرداخت.
وی در ابتدا به طرح کردن انقلاب پرداخت و گفت: اگر انقلاب را مردم و اسلام شکل داد، تداوم آن هم باید با مردم و اسلام باشد.
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: چگونه مسئولی که در تمام سالهای بعد انقلاب مسئولیت داشته امروز فقط ۱۵۰ شرکت برای خود و خانواده اش دارد؟
 این مقام مسئول در خصوص مذاکرات هسته ای تصریح کرد: سال ۹۲ در مذاکرات آلماتی می توانستیم هرچه ۱+۵ پیشنهاد داد را بپذیریم و نزدیک انتخابات اعلام کنیم با این توافق «تحریم ها ترک خورد» اما وظیفه ما دفاع از حقوق مردم بود نه نمایش بازی کردن. همان پیشنهاداتی را که ۱+۵ در آلماتی به ما داد بعدا در ژنو پذیرفته شد وگرنه بتون ریختن در اراک و جمع کردن سانتریفیوژها که نیاز به این همه مذاکره نداشت، این کار را هر کسی بلد بود انجام دهد که در اراک بتون بریزد و تحریم ها هم باقی بماند.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: ایراد ما به اشخاص نیست به رویکردهاست لذا اگر رویکردی اشتباه باشد هر کسی با هر اسمی آن رویکرد را داشته باشد نمی تواند توجیهی برای آن نگاه باشد.
جلیلی ادامه داد: امروز امنیت ما در منطقه به خاطر فلان لبخند دیپلماتیک نیست و اگر امروز آنها برای شرکت امریکا در نشست آستانه واسطه می فرستند به خاطر عواملی است که اقتدار ما را در منطقه موجب شده است.
وی در پایان افزود:  چه کسی با تعامل با جهان مخالف است اگر تعامل با دنیا به معنای شناخت فرصت ها در کشورهای مختلف باشد .
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد:باید امروز مسولان پاسخ دهند چرا عراق در اوج بهترین روابط اش با ایران و تیرگی روابط اش با ترکیه،  واردات بیشتری از ترکیه داشت؟
در پایان مراسم نیز، چند تن از دانشجویان به طرح سوال پیرامون پرداختند و دکتر جلیلی نیز پاسخگوی آن ها بود. وی در پایان از حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر دیدار کرد.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار