مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی؛

جهاد کبیر، رسالت امروز جوانان انقلابی است

مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور در جمع دانشگاهیان اردبیل با انتقاد از مسئولین کشور در انعقاد قرارداد با شرکت های فرانسوی جهت خرید هواپیما و خوردرو گفت: فراهم کردن زمینه های اشتغال نخبگان و مهندسین کشور از اوجب واجبات است.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۶۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل  به نقل از ابصارخبر، عظیم ابراهیم پور مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در در جمع دانشگاهیان اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی،دفاع مقدس و مدافعان حرم، پیشرفت های کشور بعد از انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: انقلاب اسلامی بلایی سر استکبار آورد که در سال 92 هنری کیسینجر سیاستمدار آمریکایی را به واکنش واداشت و اعتراف کرد که تابلوهای عبور از پیچ تاریخی را امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب و جانشینش رهبر معظم انقلاب سالها پیش در جهان نصب کرده بودند.

 

مردم دنیا امروز  با پس زدن فرهنگ غرب در راه برگشت به سنت ها هستند

مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی تحولات کنونی جهان را خاطر نشان کرد و گفت: بیداری کنونی در جهان باعث شده است که امروز مردم در سراسر دنیا فرهنگ غربی از طب مدرن گرفته تا مد لباس و نوع تغذیه را پس زده و به شیوه های سنتی باز گردند.

ابراهیم پور با بیان اینکه نظام آموزش و پروش امروز در جهان در حال دگرگونی است، گفت: امروز در خود آمریکا و برخی کشور های اروپایی جلوی مدارسی که تفکیک جنسیتی ایجاد کرده اند جهت ثبت نام فرزندانشان برای اینده ای درخشان صف بسته اند.

وی جنبش وال استریت در آمریکا را یاداور شد و گفت: امرو مردم دنیا از حرف های تکراری بی فایده خسته شده و به دنبال حرف های جدی  و جدیدی هستند.

مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی  سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص پیچ تاریخی را یادآور شد و افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران در پیچ تاریخی حرف اصلی را می زند.

وی در ادامه سخنان خود به جمعبندی آخرین آمار طی 38 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امروز اصلاح طلب، اصولگرا،راست، چپ، تندرو،کندرو وجود خارجی ندارد و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب انقلابی و غیر انقلابی بر کشور حاکم است و همه باید به دنبال تشخیص انقلابی از غیر انقلابی باشند تا بتوانند در مسیر درست پیشرفت  و سعادت حرکت کنند.

ابراهیم پور شهدای ایران اسلامی در برهه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی را سرمشق و الگوی مناسب برای تشخیص انقلابی و غیر انقلابی نام برد و گفت: احمد حجلتی و رستم پور از جمله پزشکان متعهد و متخصص اردبیلی دوران دفاع مقدس بودند که تمام قد در برابر دشمنان ایستاده و با نثار خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند.

 

نوابخ ما سنگر های کلیدی جهان را فتح کرده اند

این راوی دفاع مقدس از ناصر تابش بعنوان یکی از نوادر عرصه جراحی در جهان نام برد و گفت: این پزشک متعهد و متخصص ایران اسلامی با استقامت های مثال زدنی خود رکوردی در جهان از لحاظ تعداد عملی جراحی در طول جنگ برجای گذاشت که جهان را حیرت فرو برد.

وی افزود دکتر ناصر تابش در طول 8 سال دفاع مقدس با 18000 عمل جراحی نام خود را بعنوان  رکورد دار عمل جراحی جنگ در جهان ثبت کرده است.

ابراهیم پور با بیان اینکه امروز امثال دکتر تابش در ایران زیادند گفت: باید به جوانان کشور اطمینان کرد و از انها در عرصه های مختلف پیشرفت و آبادانی کشور بهره مند شد.

وی از دانشجویان خواست تا با حرکت انقلابی خود در محیط های علمی تفکر انقلابی را در کشور احیاء کنند.

مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سخنان شهید آوینی را متذکر شد و گفت: برای ایجاد تفکر انقلابی باید ابتدا ساختارها،مدل ها و قوانین غرب را باید شناخت تا بتوان به ایجاد تمدن اسلامی شتاب داد.

این راوی دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به بیان  ایثارگری های رزمندگان اسلام در عملیات خیبر پرداخت و گفت: دانشجویان و جوانان ایران اسلامی  با تفکر انقلابی خود کاری انجام دادند که جهان را در حیرت فرو برد.

وی احداث پل 14 کیلومتری با ابزار ابتدایی طی 13 روز را خاطر نشان کرد و گفت: رزمندگان اسلام طی 13 روز در 11 کارخانه پلی به طول 14 کیلومتر را تنها با توکل بر خداوند متعال و تفکر انقلابی خود ساختند.

اشتغالزایی برای جوانان، خدمت به مردم است

مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ادامه سخنان خود از عملکرد دولت در انعقاد قرارداد با کشورهای اروپایی جهت خرید هواپیماهای لوکس انتقاد کرد و گفت: انعقاد قرداد 24 میلیارد دلاری با کشورهایی چون فرانسه جهت خرید هواپیمای ایرباس و پژو که نفع آن تنها نصیب کارخانه های فرانسوی شده و مشکل بیکاری ا میلیون نفر از مردم این کشور حل می شود در حالیکه مهندسین نخبه و جوان کشور در وضعیت بی کاری به سر می برند، کار درستی نیست.

ابراهیم پور دوران 8 سال دفاع مقدس را یاداور شد و گفت: در زمانی که دشمن حتی از دادن یک سیم خاردار به ما دریغ  می کرد، همین جوانان نخبه و تحصیلکرده ما کاری کردند که امروز از لحاظ دستیابی به دانش تولید موشک بالستیک با سوخت جامع آن هم با خطای 5 -6 متری دومین کشور بعد از آمریکا در جهان هستیم .

وی با بیان اینکه جنگ ما جنگ نامتقارن است، گفت: همانطور که دانشجویان و جوانان 19، 21 و 23 ساله ای چون شهیدان حسن باقری و مهدی زین الدین صحنه جنگ را دگرگون کرده و موازنه های جهانی را به زدند، در دوران بعد از جنگ نیز تفکرات انقلابی دانشمندانی چون دکتر آشتیانی که با تأسیس و راه اندازی مؤسسه رویان تحولات عمیقی در دانش علوم پایه کشور ایجاد کرده و وباعث شکوفایی دانشمندان جوان ایرانی در عرصه های دانش نانو, بیو، سول های بنیادی و حتی شبیه سازی شدند، همین جوانان نیز قادرند با تفکرات انقلابی خود همچون شهید احمدی روشن و شهید شهریاری که تنها سلاحشان اتکاء به خداوند متعال و امید به امدادهای الهی بود بطوریکه با توسل بر حضرت زهرا(س)  توانستند سنگرهای دستیابی به تکنولوژی بسیار پیشرفته هسته ای را برای کشور به ارمغان آورده و موجب عزت و اقتدار کشور در جهان شوند، می توانند سنگرهای کلیدی پیش رو را نیز فتح کنند.

چفیه بدوش ها خرمشهر های پیش رو را فتح خواهند کرد

مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان حرمت و ارزش چفیه پرداخت و گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب خرمشهرهایی در پیش است که همین جوانان چفیه بدوش باید آنها را فتح کنند.

ابراهیم پور از میادین اقتصادی،فرهنگی،دنیای مجازی و رسانه بعنوان خرمشهر های پیش رو نام برد و گفت: در عرصه مقابله با این تهاجمات جهاد کبیر حرف اول و آخر را می زند و دانشجویان بعنوان پیش قراولان فتح خرمشهرهای پیش رو باید با قدم گذاشتن در عرصه جهاد کبیر خود را آماده جان فشانی در راه اسلام کنند.

 

کدخدا محوری راه علاج مشکلات کشور نیست

وی با بیان اینکه کدخدا محوری نمی تواند برای کشور عزت اقتدار به ارمغان بیاورد، نقص های سیستم بانکداری کشور را یاداورشد و گفت: امروز دنیا طرح اقنصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را ستوده و به انجام آن مبادرت می ورزد در حالیکه دولتمردان ما فقط در حد شعار مانده اند و عملا اقدام اسای در اینخصوص انجام نمی دهند.

مسئول ستاد تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی جهاد کبیر را مال نسل جوان دانست و گفت: جهاد کبیر مابین جهاد اکبر و جهاد اصغر است.

ابراهیم پور در پایان سخنان خود با اشاره به مفاهیم آیه های سوره احزاب به بیین جهاد کبیر پرداخت و گفت: پیروی نکردن از دشمنان، اطاعت فرمان خداوند و بستن راه نفوذ دشمنان در ابعاد مختلف از جمله اقدامات در راستای جهاد کبیر است.


ارسال نظرات