خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی:

عملکرد ضعیف آذربایجان‌غربی در زمینه بازسازی عتبات/ مسئولان زمینه‌های مشارکت مردم را فراهم آورند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه در زمینه بازسازی عتبات عالیات، این استان ضعیف عمل کرده است و در این راستا نیازمند ساماندهی و مشارکت کمک‌های مردمی هستیم.
کد خبر: ۸۸۳۲۶۳۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه استانی مرکز آذربایجان‌غربی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) در تمام جنبه‌های تربیت فرزند، شوهرداری، حضور در جامعه قابل طرح و بررسی است و می‌تواند به الگوی مردم تبدیل شود.

وی با اشاره به نقش حضرت فاطمه (س) در زندگی پیامبر(ص) افزود: دشمنان پیامبر اکرم(ص) را به علت نداشتن فرزند پسر ابتر می‌خواندند و فکر می‌کردند بعد از مرگ پیامبر(ص) راه ایشان ادامه نخواهد داشت ولی وجود حضرت زهرا(ع) این نقیصه را جبران کرد.

قریشی با اشاره به نقش مادری حضرت زهرا(س) افزود: حضرت زهرا(س) در خانه محقر و بدون امکانات فرزندانی چون حسن، حسین، زینب و کلثوم را تربیت کردند که ادامه‌دهنده راه پیامبر و پرچمدار دستورات و احکام الهی باشند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: در دوران جاهلیت وقتی مردی را از به دنیا آمدن دخترش خبردار می‌کردند بسیار خشمگین می‌شد و با خود فکر می‌کرد که آیا این دختر را با خفت نگه دارد یا او را زنده به گور کند.

وی تصریح کرد: در دوران زنده به گور کردن دختران، پیامبر(ص) اسلامی را آورد که در آن تقوا تنها معیار برتری انسان‌ها نشان داده‌شد و از نظر تئوری هیچ تفاوتی بین زن یا مرد بودن وجود نداشت؛ پیامبر(ص) در عمل و برای فرهنگ‌سازی بین مردم حضرت زهرا(س) را به عنوان نماد این تفکر نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تأکید بر لزوم توجه بانوان به همسرداری حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «به خدا قسم من یک بار هم فاطمه را به خشم نیاوردم و او را مجبور به کاری که دوست نداشت نکردم تا وقتی خداوند او را قبض روح کرد و او نیز هیچگاه مرا به خشم نیاورد و حرف مرا به زمین نینداخت و هرگاه به چهره او نگاه می‌کردم تمام غم و غصه‌هایم از بین می‌رفت.» و حضرت زهرا(س) نیز می‌فرمایند: «من از خدا حیا می‌کنم و خجالت می‌کشم توی علی که شوهر منی را به کاری مکلف کنم و از تو چیزی بخواهم که توان برآورده شدن آن را نداری.»

قریشی در ادامه به موضوع شعائر الهی و لزوم توجه به آنها پرداخت و خاطرنشان کرد: شعائر الهی نمادهایی است که انسان را به یاد خدا می‌اندازد که صفا، مروه و حیوان‌هایی که برای قربانی کردن به حج می‌برند از جمله شعائر الهی است.

وی افزود: بزرگ‌ترین شعائر الهی پیامبران و ائمه معصومین(ع) هستند که هر اندازه به آنها توجه شود درواقع تعظیم و احترام به خداوند است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اربعین را با اجتماع 30 میلیون نفری مسلمانان جهان از شعائر الهی برشمرد و گفت: متاسفانه در زمینه بازسازی عتبات عالیات استان ضعیف عمل کرده است و در این راستا نیازمند ساماندهی و مشارکت کمک‌های مردمی هستیم.

قریشی با بیان اینکه مردم در هنگام ظهور، امام زمان(عج) را با امام حسین(ع) می‌شناسند، ادامه داد: باید تلاش کنیم در استان گام موثری در راستای بازسازی عتبات عالیات برداریم و زمینه را برای ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه مشارکت در بازسازی عتبات را صدقه جاریه خواند و خاطرنشان کرد: بازسازی مسئله گسترده‌ای بوده و به یک سال ختم نمی‌شود و نیازمند مشارکت مردم در سال‌های طولانی است.

وی گفت: بناهای حرمین امامان(ع) قدیمی و مربوط به ۶۰۰ یا ۷۰۰ سال قبل است و نیاز به بازسازی دارند، باید این بازسازی‌ها از نظر زیبایی و دوام به گونه‌ای طراحی شوند که بتواند برای هزار سال تداوم داشته باشد.

قریشی فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت مردم را وظیفه همگانی دانست و افزود: روحانیت و طلبه‌ها باید فضیلت بازسازی عتبات عالیات را به مردم یادآوری کنند تا همچنان که اصحاب امام حسین(ع) هر آنچه داشتند در راه ایشان خرج کردند مردم نیز با کمک‌های نقدی عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار(ع) نشان دهند.

وی از مسئولان خواست با تسهیل امور زمینه را برای کمک‌ها و مشارکت بیشتر مردم فراهم کنند چراکه اگر مسیر درست باشد مسئولانی بعدی این راه را ادامه خواهند داد.

ارسال نظرات