خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی:

كار در بسيج سازندگی مقدس و ارزشمند است

کد خبر: ۸۸۳۲۹۴۴
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
اعضای سازمان بسيج سازندگي سپاه‌شهداء آذربايجان‌غربی با نماينده ولی‌فقيه در استان آذربايجان‌غربی و امام‌جمعه اروميه ديدار كردند.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این دیدار مهندس احمد رحمانی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه شهداء استان آذربایجان غربی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گزارش جامعی از اقدامات و عملکرد سازمان بسیج سازندگی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی ،کارآفرینی و محرومیت زدایی از مناطق محروم ارائه داده و اهداف این سازمان را نیز به حضور امام جمعه محترم استان تشریح نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: کار در بسیج سازندگی مقدس و ارزشمند است. بسیج سازندگی مسئولیت سنگین و جهادی را در راستای تحقق منویات مقاوم معظم رهبری مبنی بر مردمی کردن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل و اشتغالزایی در استان دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجانغربی با اشاره به اهمیت کار بسیج سازندگی گفت: اگر ما می‌خواهیم به اقتصاد مقاومتی دست یابیم باید این مسئله را جدی بگیریم چرا که نیروی انسانی تحصیل کرده و مجرب کافی در اختیار داشته و بحث‌های بسیج سازندگی را جدی بگیریم چرا که اقتصاد مقاومتی بیشتر از اینکه دولت‌محور باشد مردم محور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجانغربی با اشاره به اهمیت کار بسیج سازندگی گفت: اگر ما می‌خواهیم به اقتصاد مقاومتی دست یابیم باید این مسئله را جدی بگیریم چرا که نیروی انسانی تحصیل کرده و مجرب کافی در اختیار داشته و بحث‌های بسیج سازندگی را جدی بگیریم چرا که اقتصاد مقاومتی بیشتر از اینکه دولت‌محور باشد مردم محور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان و ضرورت مقابله با آن، افزود: راه مقابله با تهاجمات فرهنگی که امروزه مهمترین و بیشترین عامل شکست و نفوذ دشمن می باشد، مهم شناختن و مهیا ساختن پیوست فرهنگی مناسب از اقدامات و عملکرد ها ، اطلاع رسانی و استفاده از شبکه های مجازی و خبرگزاریها ، مطالبه گری و ساخت و تقویت مراکز فرهنگی یعنی مساجد و مدارس و پروژه های محرومیت زدایی در سطح مناطق محروم و ضروری استان آذربایجان غربی می باشد.

مهندس رحمانی با غیر قابل وصف خواندن اشتیاق و استقبال جوانان و نوجوانان از اردوهای جهادی، تصریح کرد: بسیج همواره به دنبال محرومیت زدایی از مناطق محروم بوده و بسیجیان نیز با روحیه ایثارگری و اشتیاق فراوان بدون هیچ چشمداشتی در این اردوها شرکت کرده و غبار محرومیت را از نقاط محروم می زدایند.

رحمانی افزود: بسیجیان و گروه های جهادی حضور یافته در مناطق محروم در عرصه های عمرانی، کشاورزی، فرهنگی، بهزیستی، بهداشت، مسکن مددجویی، مرمت وبهسازی مساجد،مرمت و زیباسازی مدارس، احداث خانه عالم، غسالخانه،پل سازی و محرومیت زدایی به فعالیت می پردازند.

وی داشتن مشکل در مسائل دینی و معنوی را مهمترین مسئله در این عصر دانست و افزود: تمام معضلاتی که مطرح می‌شوند به نبود معنویات و عدم عمل به دستورات دینی برمی‌گردد، پس راه درمان آن گسترش مباحث دینی و معرفتی در جامعه است و باید برای این عمل برنامه و راهکار ارائه کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجانغربی و امام جمعه ارومیه در آخر گفت: هرچند که باید مسائل معیشتی مردم دسته‌بندی و موردتوجه قرار گیرد، اما باید در کنار راهکارهای مادی به فرهنگ سازی و اقدامات فرهنگی، اموردینی و معنوی هم توجه کرده و هر دو امر را در کنار هم مورد مطالعه و پیگیری قرار دهد.

ارسال نظرات