مديركل شيلات مازندران خبر داد:

رتبه نخست توليد و صادرات ماهيان خاوياري مازندران در كشور

مديركل شيلات مازندران با اشاره به اینکه مازندران رتبه نخست ماهیان خاوری در کشور را دارد، گفت: پيش‌بيني مي‌شود ميزان توليد ماهي خاويار تا 5 سال آينده به 100 تن افزايش يابد.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۲۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسینعلی رستمی در گفت‌و‌گویی در شهرستان ساری، با بیان اینکه تا پایان بهمن‌ماه امسال یک‌هزار و 500 کیلوگرم خاویار تولید شد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید ماهی خاویار تا 5 سال آینده به 100 تن افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه صید مولدان از 25 اسفندماه آغاز می‌شود، افزود: ماهی مولد مناسب برای تکثیر و بازسازی ذخایر ماهی خاویاری به میزان 40 درصد تحویل داده شده است.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: مازندران رتبه نخست را در تولید و صادرات ماهیان خاویار پرورشی در کشور دارد.

رستمی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک‌هزار و 286 کیلوگرم خاویار تولید شد و 272 کیلوگرم خاویار پرورشی با ارزش اقتصادی 236 هزار دلار به کشورهای اروپایی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: 34 فقره مجوز ماهی خاویار پرورشی با ظرفیت 7 هزار و 207 تن گوشت ماهی خاویاری و 110 تن خاویار صادر شده است.

مدیرکل شیلات مازندران اظهار کرد: برای توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی، 72 دستگاه قفس آماده نصب و راه‌اندازی است که تاکنون 41 دستگاه قفس در سواحل مازندران با 990 هزار قطعه بچه ماهی ذخیره‌سازی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها