همسر سردار شهید شیرسوار:

شهدا زمینیانی که آسمانی شدند

همسر سردار شهید شیرسوار: شهدا آسمانی نبودند بلکه زمینیانی بودند که آسمانی شدند و به مانند ائمه اطهار(ع) راه خدایی را برگزیدند.
کد خبر: ۸۸۳۳۰۸۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، یادواره شهدای ورزشکار، قهرمانان، نام‌آوران و پهلوانان ملی عرصه جهاد و ایثار امروز در حسینیه عاشقان ثارالله  شهرستان قائم شهر برگزار شد.

یکی از برکات تشکیل سپاه در جمهوری اسلامی ایران این بود که حوزه‌ها و کانون‌های مختلفی در کشور با عنوان کانون مقاومت بسیج تشکیل شد تا اقشار مختلف در آن حضور داشته باشند که از جمله آن می‌توان به بسیج ورزشکاران شهرستان قائم‌شهر اشاره کرد که این یادواره هم به همت آن برگزار شده است.

یادواره شهداء بهانه‌ای است تا خاطرات کسانی زنده شود که بعد از درخشش در میادین مختلف ورزشی، با شروع جنگ تحمیلی هشت ساله، به فرمان خمینی کبیر لبیک گفته و تصمیم گرفتند خود را در میدان بزرگ دیگری محک بزنند.

این‌بار مسابقه از جنس دیگر بود، نه داور داشت و نه خط‌ نگه‌دار. برنده کسی بود که ایثار و فداکاری را بیشتر هجی کرده باشد.

آری! شهدای ورزشکار در سنگر دفاع از خاک کشور هم، ورزش را ترک نکردند و در زمان‌هایی که موشک و خمپاره نبود به ورزش می‌پرداختند ولی در آن میدان از قراردادهای میلیاردی، ماشین آخرین سیستم و خانه آن‌چنانی خبری نبود و آن چیزی که وجود داشت تیر ،تفنگ و خمپاره با پشتیبانی غیرت بود.

ورزشکاران جوان این شهرستان که در میادین مختلف ورزشی خوش درخشیدند و بارها پرچم مقدس کشورمان را به احتزاز درآورده و جهان را وادار به تعظیم کرده اند، به تأسی از برادران و پدران شهید شهر خود و برای پاس‌داشت مقام شامخ آنان، مدال‌های‌شان را به روح عرشی و کبریایی این شهداء تقدیم کردند.

آقایان بهداد سلیمی، آرش علیزاده، جابر صادق‌زاده،هادی خنارنژاد و فهیمی و خانم‌ها برزگر و چالاکی از قهرمانان و پهلوانان ورزشی شهرستان قائم‌شهر هستند که مدال‌های به‌دست آمده در میادین مختلف جهانی و بین‌المللی را به خانواده شهدای جنگ تحمیلی، شهدای غواص، شهید مدافع حرم و بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) تقدیم کردند تا با این کار هم ارادات خود به شهداء و ائمه اطهار را ثابت کنند و هم ادامه کار رابا نام و خاطره این بزرگواران متبرک سازند.

همسر سردار شهید جعفر شیرسوار در این مراسم خواندن و مرور زندگی‌نامه شهداء را کمک بزرگی در شناختن هرچه بیشتر اعتقادات و منش شهدا ایفاء می‌کند، اظهار کرد: باید نسل جوان را برای آینده بسازیم و در تربیت فرزندانمان از راه امام و شهداء غافل نمانیم.

سوسن ملکیان افزود: در سال 42 خیلی‌ها به امام راحل خرده گرفتند که شما به پشتوانه چه کسانی می‌خواهید انقلاب کنید و امام فرمودند کسانی که در رکاب من خواهند بود در گهواره‌ هستند.

وی در ادامه به ویژگی‌ها و روحیه ورزشکاری سردار شهید شیرسوار اشاره و تصریح کرد: این شهید از نوجوانی ورزش می‌کرد و در همان سنین نوجوانی و جوانی به عضویت تیم فوتبال صنعت نفت قائم‌شهر درآمد.

همسر شهید شیرسوار با بیان اینکه شهدا در راه دفاع از کشور از همه چیز خود گذشتند، اظهار کرد: زن، بچه، کار و تفریح شهدا در جبهه خلاصه می‌شد و تمام لذت زندگی‌شان در جبهه‌های جنگ بود و در کنار آن از ورزش کردن هم غافل نبودند.

 ملکیان ادامه داد: همسرم علاوه بر اینکه خودش ورزش می‌کرد، به تعلیم و پرورش نوجوانان در ورزش هم مشغول بود چرا که معتقد بود آمادگی روحی و جسمی مکمل هم هستند.

وی خطاب به نسل چهارم انقلاب گفت: شهدا آسمانی نبودند بلکه زمینیانی بودند که آسمانی شدند و به مانند ائمه اطهار(ع) راه خدایی را برگزیدند.

همسر سردار شهید شیرسوار با بیان اینکه خیلی‌ها خانواده شهداء را در چند واژه پول، خانه، ماشین و سهمیه خلاصه می کنند، اظهار کرد: باید به نسل چهارم و جوان انقلاب یاد داد که شهدا چه کسی بودند و فاصله آنها را با شهدا کم کرد.

ملکیان در پایان گفت: در خیلی از جاها عکس شهید زده می‌شود ولی عکس راه وی عمل می‌شود و باید بگویم که ما خانواده‌های شهداء هنوز در صحنه هستیم و راه شهدا با وجود مردم انقلابی همچنان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها