بریت بارت؛

هشدار رهبر ایران درباره جنگ

« آن ها با جدیت روی این موضوع کار می کنند و هزینه سنگینی در این رابطه کرده اند. جنگ واقعی این است...»
کد خبر: ۸۸۳۳۱۰۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، پایگاه آمریکایی "بریت بارت" (Breitbart) با انتشار گزارشی تحت عنوان "رهبر عالی ایران می گوید جنگ حقیقی با غرب جنگ فرهنگی در تلویزیون و اینترنت است" به انعکاس اظهارات رهبر انقلاب در جمع گروهی از مردم آذربایجان پرداخته و در انتها، این بیانات را به حضور موفق ایران در اسکار 2017 مربوط کرده است.


در این گزراش آمده است: «آیت الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران در سخنرانی خود در آذربایجان شرقی (این سخنرانی در آذربایجان نبوده بلکه در دیدار مردم آذربایجان با رهبر انقلاب بوده است) عنوان کرد که جنگ فرهنگی و اقتصادی علیه ایران، خطرناک تر از تهدیدهای نظامی غرب است.


او گفت: "مقامات اروپایی به مسئولان ما می گویند در صورتی که برجام نبود، جنگ علیه ایران حتمی بود. این دروغی روشن است. چرا آن ها از جنگ سخن به میان می آورند؟ آمریکا می‌خواهد با تکرار ترفند تهدید و جنگ نظامی، توجه مسئولان کشور را از صحنه جنگ واقعی منحرف کند؛ اما جنگ واقعی چیز دیگری است."

 

رهبر ایران همچنین عنوان کرد: "جنگ واقعی جنگ اقتصادی و تحریم ها  است؛ مسئولین باید همت خود را صرف حل مشکلاتی همچون بیکاری، رکود، گرانی و تبعیض کنند. آن ها توجه ما را به جنگ نظامی جلب می کنند تا از جنگ واقعی باز بمانیم. جنگ واقعی جنگ فرهنگی است. شبکه های ماهواره و اینترنتی زیادی وجود دارد که به سختی تلاش می کنند تا قلب و ذهن جوانان ما را از مذهب، مقدسات، اخلاق و ... دور کنند. آن ها با جدیت روی این موضوع کار می کنند و هزینه سنگینی در این رابطه کرده اند. جنگ واقعی این است."»

 

 در ادامه این گزارش آمده است: «مراسم اسکار 2017 ایران و فرهنگ ایرانی را در کانون توجهات قرار داد؛ فیلم "فروشنده" در این مراسم جایزه بهترین فیلم زبان خارجی را دریافت کرد.

 

اصغر فرهادی کارگردان ایرانی، پیش از این اعلام کرده بود که به علت دستور اجرایی ترامپ که ورود شهروندان هفت کشور مسلمان را به آمریکا ممنوع کرده بود، در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد. او با صدور بیانه ای عنوان کرد:تحقیر ملت‌های دیگر به بهانه حفظ امنیت مردم یک کشور پدیده تازه‌ای در جهان نیست و همواره خود زمینه‌ای برای ایجاد شکاف و دشمنی در آینده بوده است. من از این طریق انزجار خود را از شرایط تحمیل ‌شده ناعادلانه‌ای که برای ورود قانونی بعضی از هموطنانم و همچنین مردم شش کشور دیگر به ایالات متحده در حال اعمال است ابراز می‌کنم و امیدوارم این شرایط منجر به شکاف بیشتر بین ملت‌ها نشود.

 

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز با انتشار پستی در توییتر خود، فرهنگ ایرانی را ستوده و دریافت جایزه اسکار را تبریک گفته است.


ظریف در این توییت نوشت: "به عوامل فیلم فروشنده برای کسب اسکار و ایستادن در مقابل " ممنوعیت ورود مسلمانان" افتخار میکنم. ایرانیان ارائه دهنده فرهنگ و تمدنی هزاران ساله اند."

 

گاردین با انتشار گزارشی عنوان کرد که رای اعتراضی به سیاست مهاجرتی ترامپ به پیروزی فیلم "فروشنده" کمک کرده است.»

 

ارسال نظرات