نماینده سابق مردم خاتم در مجلس:

واگذاری مجوز به سرمایه گذار علت اصلی توقف پروژه پتروشیمی هرات است

نماینده سابق مردم خاتم در مجلس گفت:بحث جا به جایی زمین یک بحث جانبی است و بحث اصلی واگذاری مجوز به سرمایه گذار است و تا زمانیکه این واگذاری صورت نگیرد مردم هرات امیدوار به راه اندازی پتروشیمی نباشند.
کد خبر: ۸۸۳۳۱۷۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده نماینده سابق مردم خاتم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ مهمترین علل توقف پروژه پتروشیمی هرات را صاحبان طرح عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه مهمترین مانع و اصلی ترین آن، کسانی هستند که مجوز این طرح را دریافت کردند ولی نه پول راه اندازی آن را دارند نه سرمایه گذار، و حاضر نیستند آن را در اختیار سرمایه گذار واقعی قرار دهند.

زارع زاده گفت: در زمانی که من نماینده مردم خاتم در مجلس شورای اسلامی بودم با جدیت پیگیر این طرح بودم و حتی سرمایه گذار نیز معرفی کردم و ایشان هم قول داد در عرض شش ماه پتروشیمی را راه اندازی کند ولی شخصی که مجوز را مصادره کرده است زیر بار نرفت و حاضر نشد مجوز را در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.

وی افزود: بحث جا به جایی زمین یک بحث جانبی است و بحث اصلی واگذاری مجوز به سرمایه گذار است و تا زمانیکه این واگذاری صورت نگیرد مردم هرات امیدوار به راه اندازی پتروشیمی نباشند.

نماینده سابق مردم خاتم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: صاحب مجوز میخواهد با دست خالی پتروشیمی راه اندازی کند که این عملا غیر ممکن است و سرمایه گذار واقعی به شرط واگذاری مجوز و عدم دخالت و حتی نبود شراکت،اکنون نیز حاضر است طی شش ماه پتروشیمی را راه اندازی کند.

زارع زاده گفت: بحث تمدید مجوز تا یک زمانی امکان پذیر است و تا جای که من خبر دارم چند بار تمدید شده است، متاسفانه این فرصت رفته رفته از دست میرود و اقدامی عملی از طرف صاحبان مجوزمشاهده نکردیم ، اگر این منوال ادامه داشته باشند مجوز به طور کامل باطل خواهد شد.

دخیل عباس زارع زاده در پایان خاطر نشان کرد: در مدت چهار سال نمایندگی در مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری که اقایان معرفی میکنند به چشم ندیدم،و فقط با زدن این حرفها جلوی پیشرفت این طرح را گرفته اند.

در ادامه قاسم محمودی عضو شورای اسلامی شهر هرات درباره راه اندازی پتروشیمی در این شهر اظهار داشت: بدون شک صنعت پتروشیمی باعث تحول بزرگی در شهر خواهد شد و رشد بیکاری شهرستان را به صفر میرساند.

محمودی گفت: طرح پتروشیمی هرات،در سال 89 در جریان سفر مقام معظم رهبری مطرح گردید وبا توجه به اینکه تمام مصوبات مقام معظم رهبری لازم الاجرا است،علت اینکه این طرح در شهرستان اجرا نشده است را دقیق نمیدانم.

وی افزود:شاید مهمترین علل و مانع اجرای طرح پتروشیمی هرات،کم کاری مسئولین طرح،عدم جذب سرمایه گذار واقعی،بحث زمین و یا حتی مخالفت کارشناسان محیط زیست کشور باشد.

عضو شورای اسلامی شهر هرات خاطر نشان کرد: در یکی از جلسات شورای اداری شهرستان که با حضور میر محمدی استاندار برگزار شد،وی اعلام کردند که با توجه به اینکه مجوز پتروشیمی خاتم ابطال گردیده از طریق ارتباطی که با آقای زنگنه داشتند توانستند مجوز پتروشیمی خاتم را تمدید و احیا کنند.

محمودی در پاسخ به این سوال که آیا شهرستان همسایه در توقف این طرح دخالت دارد ؟ اظهار داشت: در رابطه با صحبتی که در بین مردم پخش شده است و اینکه قرار است طرح پتروشیمی هرات در شهربابک انجام شود،باید بگوییم با توجه به اینکه خط لوله گاز ارسنجان-زرند از شهرهای مختلف عبور میکند شهرستان همسایه سال 91 مجوز تولید اوره را گرفت و تناقضی با واحدهای دیگر ندارد.و عملا طرح آنان با پتروشیمی خاتم همخوانی ندارد.

وی از استقبال اعضای شورای اسلامی شهر هرات از طرح های که باعث پیشرفت در شهر می شوند گفت و خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر خدمتگزاران مردم هستند و همیشه با روی گشاده از طرح های عظیم حمایت خواهند کرد و رفاه مردم در اولویت کار آنان قرار دارد.

ارسال نظرات