خبرهای داغ:

كبوترهای خونین بال دوران دفاع مقدس همزمان با سوگ مادر در فارس آرام گرفتند

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیكرهای مطهر ۱۰ شهید گمنام و با نام دوران دفاع مقدس در نقاط مختلف استان فارس تشییع و به خاك سپرده شدند.
کد خبر: ۸۸۳۳۲۶۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم‌های تشییع و خاكسپاری پیكرهای مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس طی دیروز و امروز، ۱۲ اسفندماه در نقاط مختلف فارس برگزار شد.

حمیدرضا گرامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در این رابطه به خبرنگار ایكنا گفت: در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیكرهای مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس در شامگاه روز دوشنبه، ۹ اسفندماه وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شد.

وی با بیان اینكه مراسم‌های استقبال رسمی از پیكرهای این شهدا نیز در صبح روز سه‌شنبه با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معزز شد برگزار شد، افزود: از این تعداد شهدا، ۶ شهید گمنام و ۴ شهید تعیین هویت شدند.

گرامی به تشریح اسامی تعیین هویت شده پرداخت و گفت: شهید محمود (سیاوش) همتی از شهر زرقان و از رزمندگان لشكر ۳۳ المهدی دوران دفاع مقدس بود كه در سال ۶۷ در منطقه شلمچه و در عملیات تك دشمن به شهادت رسید و صبح امروز همزمان با سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) در زادگاهش به خاك سپرده شد.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: شهید كرامت‌الله بیات از رزمندگان لشكر ۳۳ المهدی اهل خشت كازرون، شهید الماس ارشدی از رزمندگان لشكر ۱۹ فجر مربوط به شهرستان پاسارگاد و شهید عبدالرضا خوشرو از رزمندگان لشكر ۳۳ المهدی از شهرستان جهرم، دیگر شهدای شناسایی شده هستند كه آنان نیز صبح امروز در زادگاه‌هایشان به خاك سپرده شدند.

وی با تصریح اینكه مراسم‌های تشییع و خاكسپاری پیكرهای مطهر شهدای گمنام نیز روز گذشته در نقاط مختلف شیراز برگزار شد، گفت: پیكر مطهر یك شهید گمنام صبح دیروز در پادگان امام جواد(ع) شیراز و همچنین پیكر مطهر یك شهید گمنام دیگر نیز در همین ساعت و زمان در دانشكده فنی شهید باهنر شیراز برگزار شد.

گرامی با یادآوری اینكه در ایام حضور پیكرهای مطهر این شهدا مراسم‌های وداع مختلف و متعددی در نقاط مختلف فارس برگزار شد،‌ گفت: یكی از بزرگترین این مراسم‌ها، مراسمی بود كه عصر سه‌شنبه با حضور اقشار مختلف مردم برای ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینكه در شیراز ۱۷ مراسم شب وداع با شهدا در طول این ایام برگزار شد،‌ گفت: چنین برنامه‌هایی نیز در مكان‌هایی كه شهدا قرار بود به خاك سپرده شوند، یك شب قبل برگزار می‌شد.

وی اظهار كرد: صبح امروز نیز پیكرهای مطهر ۲ شهید گمنام در بوستان شهدای شهرستان پاسارگاد، پیكر مطهر یك شهید گمنام در پارك شهر زرقان و یك شهید گمنام دیگر نیز در تپه نورالشهدای نورآباد تشییع و به خاك سپرده شدند.

گرامی در ادامه با بیان اینكه با احتساب این ۶ شهید گمنام، تاكنون ۳۱۴ شهید گمنام در ۹۴ نقطه استان فارس به خاك سپرده شده‌اند، به تشریح جزئیاتی درباره سن و مناطق تحفص شده این شهدای گمنام اشاره كرد و گفت: ۲ شهیدی كه در شهرستان پاسارگاد به خاك سپرده شدند یكی ۲۰ سال و در جزیره مجنون و عملیات خیبر تفحص شده و دیگری نیز ۲۰ ساله و در منطقه زبیدات و عملیات تك دشمن در سال ۶۷ به فیض عظیم شهادت دست یافته است.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد:‌ شهیدی كه در نورآباد تشییع شد ۲۲ ساله و در منطقه شرهانی و عملیات محرم و همچنین شهید زرقان نیز ۱۹ ساله و در شرق رودخانه دجله و عملیات بدر تفحص شده است ضمن اینكه شهید دانشكده باهنر شیراز نیز ۲۰ ساله بوده و در منطقه شرهانی و عملیات محرم تفحص شده است.

وی با بیان اینكه شهید پادگان امام جواد(ع) نیز ۳۵ ساله بوده ودر منطقه ام ‌الرصاص و عملیات كربلای ۴ تفحص شده است، گفت:‌ به طور كلی بیش از ۲۰۰ شهید گمنام در ایام فاطمیه در نقاط مختلف كشور تشییع و خاكسپاری شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها