خبرهای داغ:
مشاور استاندارهمدان در امور ایثارگران:

برخی در داخل آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و دستشان در کاسه آمریکا است

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران با ابراز گله‌مندی از برخی مسئولین در خصوص عدم مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمن گفت: متاسفانه در داخل برخی به اشکال مختلف آب به آسیاب دشمن می ریزند، دستشان در کاسه آمریکا است و متوجه این موضوع نیستند.
کد خبر: ۸۸۳۳۳۰۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حاج میرزا سلگی در چهاردهمین یادواره 72 شهید کوی فرهنگیان با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) اظهار داشت: نیکی‌ها در عالم طبقات دارند و از نظر ارزش و جایگاه متفاوت هستند تا اینکه انسان در راه خدا کشته شود که این بالاترین نیکی است.

وی با بیان اینکه شهادت اوج تقوای انسان است، افزود: امروز ماهرچه داریم از برکت خون شهدا، ایثارگری، فداکاری، از خود گذشتگی و اعتقادی که آنها به این مسیر داشتند، است.

راوی کتاب«آب هرگز نمی میرد» با بیان اینکه حاصل این رشادت ها نظام جمهوری اسلامی ایران را رقم زد، ابراز داشت : این نظام پرارزش و پرعظمت باعث بغض استکبار جهانی است.

* بعد معنوی جنگ تحمیلی مغفول مانده است

وی با بیان اینکه بعد معنوی جنگ مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته می شود، عنوان کرد: بعد ظاهری جنگ و دفاع مقدس را به راحتی بازخوانی شده اما در بازخوانی حالات و روحیات رزمندگان، اعتقاد آنان به امدادهای الهی و اینکه دست خدا با ما بود اقدامی صورت نگرفته است.

سردار سلگی با بیان اینکه بازخوانی حالات معنوی جنگ کار مشکلی است، گفت : این کار علمای بزرگ، مراجع و کسانی است که می توانند در این موضوع ورود پیدا کنند.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به بعد معنوی جنگ افزود: مقام معظم رهبری فرمودند « دفاع مقدس ما یک گنج است که باید استخراج شود»؛ به بعد معنوی جنگ اشاره دارد که نقطه قوت ما است.

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران با اشاره به محاسبات دشمن در ابتدای جنگ تحمیلی اظهار داشت: به دلیل عدم آمادگی و عدم وجود امکانات کشور، دشمن با تهاجماتی که شروع کرد تصورش این بود که می تواند بر ما چیره شود اما نسبت به قدرت ایمان، مقاومت و قدرت ایستادن ما شناخت نداشت.

وی مهم ترین عامل پیروزی در جنگ را ایمان مردم، اعتقاد به خدا، پیروی از امام حسین(ع) و امام راحل عنوان کرد و ابراز داشت: این‌ها نقاط قوت ما هستند و ما به وسیله امدادهای الهی بر دشمن چیره شدیم و چون خدا در دل دشمن خوف انداخت آنها متوجه این ایمان و امدادهای الهی شدند.

* جهاد اکبر جهاد فرهنگی است

سلگی با بیان اینکه دشمن بعد از جنگ تحمیلی نسبت به نقاط قوت ما شناخت پیدا کرد، اظهار داشت: باید جوانان و مسئولین مراقب باشند و بدانند که امروز دشمن دقیقا بر روی این نقاط قوت ما دست گذاشته و بحث شبکه های مجازی و اجتماعی، تهاجمات و بمباران فرهنگی، قتل عام فرهنگی و شبیخون فرهنگی که مقام معظم رهبری می فرماید به خاطر همین نکته است.

وی تهاجمات فرهنگی دشمن را در راستای زدودن ایمان مردم عنوان کرد و اظهار داشت : دشمن می داند با وارد شدن به جنگ نظامی نمی تواند کاری از پیش ببرد بنابراین از طریق موبایل، فیلم، شبکه های ماهواره ای و مجازی که سرور آن در اسرائیل است دست به ناتو فرهنگی کرده و می خواهد نور ایمان را در دل‌ها کم کند تا نقطه قوت ما را از بین ببرد وبه پیروزی برسد.

راوی کتاب«آب هرگز نمی میرد» با ابراز گله‌مندی از برخی مسئولین در خصوص عدم مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمن گفت: متاسفانه در داخل برخی افراد به اشکال مختلف آب به آسیاب دشمن می ریزند، دستشان در کاسه آمریکا است و متوجه این موضوع نیستند، این افراد باید بدانند دل ما با کسی که دلش برای آمریکا لک می زند نیست و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

وی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی دشمن را که می‌دیدیم؛ یا می زدیم یا می‌خوردیم اما امروز شرایط بسیار سخت است و دغدغه بسیاری داریم، چون دشمن در منازل و اتاق‌ها نفوذ کرده و آن نمی‌بینیم و نامرئی است.

سلگی با بیان اینکه جهاد اصغر را در طول دفاع مقدس انجام دادیم، گفت : در این جهاد با رشادت های رزمندگان بر دشمن پیروز شدیم و امروز وقت جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.

وی جهاد اکبر را جهاد فرهنگی معرفی کرد و ابراز داشت: این تکلیف بر دوش ما است و باید آن را بدانیم، بشناسیم و با آگاه شدن نسبت به موضع دشمن با آن مقابله کنیم.

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران ادامه داد: هر فرد آگاه، عاقل و اندیشمند باید مسائل زمان خود را بشناسد و به فرموده امام(ره) اگر دشمن از او تعریف کرد باید به خود شک کند که حتما مشکلی دارد.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران دنباله دار هستند و تعارف هم ندارند، تصریح کرد: در راهپیمایی 22 بهمن امسال مردم نشان دادند که دنبال انقلاب، نظام، اسلام، امام(ره) و راه سید الشهداء(ع) و اسلام ناب هستند و فتنه گران را قبول ندارند و همواره با دشمنان مقابله خواهند کرد.

* مذاکره هنری نبود که به آن آب و تاب دهیم

سلگی با اشاره به نتایج برجام و اظهارات دولتمردان که اگر وارد مذاکره نمی شدیم دشمنان کشور ما را شخم می زدند، افزود: مگر در 8 سال دفاع مقدس اجازه شخم زدن به دشمن را دادند؟ ما برجام را آفتاب و مهتاب نمی دانیم، ما با موجودی خودمان مذاکره کردیم، درست که امام خامنه ای (مدظله العالی) موافق با مذاکره شد اما نه به این صورت که بهانه به دست دشمن دهیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی در فناوری هسته‌ای ادامه داد: آنها با مذاکره به دنبال این بودند که جلوی پیشرفت کشور ما را بگیرند، چرا باید اورانیوم غنی شده از 20 درصد به 3 درصد برسد؟ این یعنی اینکه نمی خواهند ما اوج بگیریم و با یک حساب ساده و سطحی هم می توان به این نتیجه رسید.

راوی کتاب«آب هرگز نمی میرد» با بیان اینکه در 8 سال دفاع مقدس هیچ امکاناتی نداشتیم و بر دشمن پیروز شدیم، ادامه داد: دولتمردان می گویند اگر ما مذاکره نمی کردیم جنگ می شد، مگر ما از جنگ می ترسیم؟ ما که مرد مبارزه و جهاد هستیم؛ حال اگر جنگ می‌شد مگر چه می‌شد؟ سربازان آمریکایی مگر چه امتیازی نسبت به سربازان ما دارند؟ آنها وحشت‌زده هستند چراکه قدرت ایمان ما را دیدند.

وی با بیان اینکه مذاکره هنری نبود که به آن آب و تاب دهیم، عنوان کرد: پول ما را بلوکه کرده بودند و حال آن را باز می‌گردانند و این هنر نیست.

سلگی با تاکید بر ضرورت شناخت دشمن و مسائل روز تصریح کرد: ما اهل مذاکره هستیم چراکه ما دینی داریم که دوست دارد هرکسی که به باطل می رود او را نجات دهد و این خاصیت دین ما است.

وی ادامه داد: سعه صدر ما هم بالاست اما در جریان مذاکره و مسائل روز نباید طوری حرف بزنیم که مردم و نسل جوان را منحرف کنیم که مثلاً آنها حقی داشتند، یا به اشکال مختلف در مقابل دشمن افول کنیم و از خود ضعف نشان دهیم واگر اینچنین باشیم این حق نیست!

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران با اشاره به ضرورت تقویت قدرت ایمان و روحیه جهادی یادآور شد: کشور ما امروز به خودکفایی نظامی رسیده و پیشرفت های قابل توجه ای در عرصه های مختلف کسب کرده و دشمن این را می‌داند که از قدرت دفاعی بالایی برخوردار هستیم وگرنه لحظه ای برای جنگ درنگ نمی کرد و اگر از دست او بر می‌آمد اجازه ساخت سلاح کلاشینکف را هم به ما نمی داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات