حجة الاسلام رضی در جمع بسیجیان بافقی:

تنها راه ریشه کن کردن نفوذ، ناامید کردن دشمن است

نشست بصیرتی حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) با سخنرانی حجة الاسلام رضی با موضوع " نفوذ و ریشه کن کردن آن" در محل موسسه فرهنگی مذهبی بیت الرضا(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۱۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در ابتدا رضی ضمن تسلیت شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)،با اشاره به نکاتی مهم درباره نفوذ گفت: برای اینکه موضوع نفوذ برای ما جا بیفتد،اول باید مسئله دشمن برای ما جا بیفتد. آیا ما دشمن داریم؟ خداوند در قرآن کریم حدود 88 مرتبه از شیطان سخن می گوید. خداوند در قرآن کریم 25 مرتبه به تعابیر مختلف می فرماید: (( شیطان دشمن شما است.)) ما باید جوان های مان را در این زمینه تفهیم کنیم. برای باور نفوذ باید اول دشمن را باور کرد.

وی در ادامه سخنان خود در زمینه شناخت شیوه های نفوذ دشمن بیان کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) در خطبه 83 نهج البلاغه می فرماید: (( من شما را پرهیز می دهم از دشمنی که مخفیانه در سینه ها نفوذ می کند و آهسته در گوش ها نجوا می کند.))

ما هر چه ضربه خورده ایم از نفوذ بوده است. باید مراقبت کرد،دشمن دست از نفوذ بر نمی دارد.

رضی همچنین بیان کرد: باید نفوذ پذیران را بشناسیم، نفوذ پذیران کسانی هستند که نوعی ولایت گریزی در آن ها هست. برخی از این بدبخت ها، منافعی هم ندارند، یعنی نوکر بی جیره و مواجب هستند.

وی در پایان سخنان خود راه ریشه کن کردن نفوذ را ناامید کردن دشمن دانست و گفت: دشمن می گوید چون آن ها ضعیف هستند و چون ما قوی هستیم،به این روش عمل می کند. یادمان باشد ما در مقابل نفوذ باید به قدرت خودمان ایمان داشته باشیم. برای ریشه کن کردن نفوذ و صدمه نخوردن از نفوذ باید دشمن را ناامید کرد. بعضی ها می گویند :((بگذار یک کم با دشمن نرم صحبت کنیم بلکه از دشمن به ما ضرر نرسد.)) این نرمی اگر در آن جایی که نباید باشد،نشان داده شود،صدمه اش را ملت می خورند. باید دشمن را ناامید کرد تا پشیمان شود از اینکه با تو تماس گرفته است.

ارسال نظرات