امام جمعه شهرستان قدس:

حقوق بشر جهانی در دید ملت های آزادی خواه، یک افسانه ای بیش نیست

امام جمعه شهرستان قدس گفت:با این همه نسل کشی در منطقه توسط تکفیری ها، امروز ایران را ناقص حقوق بشر میدانند،پس ثابت کردند که حقوق بشر جهانی افسانه ای بیش نیست.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۱۹
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج:امروز حجت الاسلام سید ابوالقاسم میر احمدی،امام جمعه شهرستان قدس،در خطبه های اول عبادی-سیاسی این هفته شهرستان که با حضور پرشور مردم و مسئولان همراه بود،ضمن توصیه به تقوا و رعایت حدود الهی،قناعت را یکی از آثار تقوا برشمرد و اظهار داشت:قناعت مهمترین ثروت نزد هر مسلمان است و قناعت گنجی است که تمام نشدنی است.

 
وی ادامه داد:انسان باتقوا قانع و در خرج و دخل خود محاسبه گر است و با ثروتی که خدا به آن عطا کرده است نیازمندان را هم بی نیاز میکند و خسادت را از خود درو میگرداند.

 
میراحمدی،عفو  و بخشش را  راه حل بسیاری از مشکلات  جامعه برشمرد و تأکید کرد:از صفات پیامبر اکرم(ص) داشتن عفو بخشش بود و این بزرگوار به دنبال انتقام از کسی نبود.

 
امام  جمعه شهرستان قدس در این باره افزود:اگر یک مسلمان عفو بخشش را در خود نداشته باشد،اسلام بودنش زیر سوال خواهد رفت،زیرا آن فرد در اسلام، جاهل محسوب میشود.

 
وی در ادامه با تشکر از مسئولان شهرستان در قبال آزاد کردن یک متهم از قصاص تصریح کرد:با یک لحضه غفلت  و تصمیم غلط،هم خود فرد  و هم خانواده وی،جامعه،کشور ،مسئولان ومردم  به عقب رانده می شوندو از بسیاری از مشکلات اساسی جامعه دور خواهند ماند و اینجا لازم میدانم از مسئولان دلسوز شهرستان قدس از جمله:فرماندار،رئیس دادگستری،ریش سفیدان و معتمدین شهرستان، تشکر و قدردانی کنیم که نگذاشتند،خانواده دیگری از روی اشتباه و جهالت یک فرد به عزا بشینند.


خطیب شهرستان قدس، در خطبه های دوم عبادی-سیاسی نماز جمعه  شهرستان ،ضمن تقدیر و تشکر از هیئات مذهبی، مسئولین سیاسی وانتظامی شهرستان در مراسم تجمع فاطمیون،به موضوع امنیت در کشور اشاره کردو خاطر نشان کرد: دشمن  به دنبال خاورمیانه جدید با ایجاد گروه ترویستی داعش در عراق و سوریه  انسانها را به بهانه کافر بودن قتل و عام نمودند که اخیرأ کشف گور دسته جمی 4000 نفری در مسیر بغداد به موصل عمق جنایت این گروه تروریستی را نشان داد.
 

وی در ادامه  خطبه های خود با بیان اینکه،حقوق بشر جهانی افسانه بیش نیست اظهار داشت:مدعیان دروغین حقوق بشر به سادگی از کنار نسل کشی در خاورمیانه و کشورهای اسلامی به دست تکفیریها می گذرند، اما امروز با وجود ناامنیهای موجود  در دنیا نمی توان منکر  شد که جمهوری اسلامی ایران تنها کشور در دنیاست که از امنیت برخوردار است،اما غربیها ایران را ناقص حقوق بشر میدانند و با این گفته افسانه بودن حقوق بشری را در جلو چشمان ملت آزدی خواه منطقه آشکار ساخت.
 

میر احمدی امنیت کشورا مرهون جوانان شهادت طلب کشور ذکر کرد و افزود:اگر این جوانان شهادت طلب به عشق ائمه اطهار(علیهم السلام)راهی نبرو با تکفیر و صهیونیست نمیشدند،امروز هر روز شاهد100کشته در جامعه بودیم و این امنیت را مرهون نیروهای مسلح ، پاسداران ، نیروهای انتظامی و امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) هستیم.

 
امام جمعه شهرستان قدس در ادامه خطبه های خود،باتوجه به مسئله برجام و بی اعتمادی آمریکا در این زمینه عنوان کرد: تنها کشوری که  با این همه تبلیغات دروغین و پوشالی دشمن به وظیفه خود عمل کرد،دولت مردان ایران بودند و اما تنها کشوری که  بی اعتمادی و خصومت خود را در این زمینه نشان داد، آمریکایی است که مردم شریف ایران در همه عرصه ها شعار"مرگ بر آمریکا را  نصیب آن میکنند"
 

وی در ادامه به مناسبتهای پیش رو در هفته آینده اشاره کرد و تصریح کرد:در روزهای آینده سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)است و به روز نیکوکاری معروف است و امید است به عنوان یک مسلمان واقعی در سال تازه،شادی هایمان رابا نیازمندان  جامعه قسمت کنیم و یتیمان را در لبخندی دوباره در بهار سهیم سازیم.
 

وی در خاتمه خطبهای خود به آغاز هفته منابع طبیعی در هفته آینده اشاره کرد و تاکید کرد:اکنون که ما در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور زندگی میکنیم،برای حفظ جان خود، از الودگی هوا لازم است  وظیفه خود را بدانیم و با کاشتن درخت که ثواب آن نیز در اسلام ذکر شده است،اقدامی درست در این راه انجام دهیم و سلامت را به خود وبه شهرمان هدیه دهیم.
ارسال نظرات