سردار اباذری:

قدرت انقلاب اسلامی برخواسته از رهبری و همراهی ملت است/ ایران جزء ۱۰ قدرت برتر دنیاست

جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با بیان اینکه تبدیل ایران به قدرت منطقه‌ای و جهانی برخلاف خواست قدرت‌های استکبار است،اظهار کرد: این قدرت برخاسته از رهبری، پیام‌های ارزشی انقلاب ایران و همراهی ملت است.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۶۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،  حمید اباذری ،جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در مراسم یادواره سرداران ۵۷ شهید شهرستان میناب گفت: انقلاب ایران به دلیل عدم همراهی با قدرت‌های مطرح آن زمان مورد عناد کشورهای دیگر از جمله آمریکا و شوروی قرار گرفت به طوری که با هماهنگی انجام شده، جنگی با پشتیبانی آن‌ها علیه نظام نوپای ایران تحمیل شد.

اباذری جنگ صدام با ایران را دروغ بزرگ برشمرد و ابراز کرد: حزب بعث عراق به نمایندگی از دنیای استکبار و استعمار با ایران وارد جنگ شد لذا حضور حداقل ۳۰ کشور در این جنگ اثبات شده است.

جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با تاکید بر ادامه فشار و دشمنی دنیای استکبار با نظام منبعث از انقلاب اسلامی ادامه داد: دلیل این دشمنی مقاومت ایران انقلابی در مقابل فشارهایی است که یک دهم آن هر حکومتی را به زانو در می‌آورد.

اباذری با اشاره به اینکه تبدیل  شدن ایران به قدرت منطقه‌ای و جهانی برخلاف خواست قدرت‌های استکباری است، افزود: این قدرت برخاسته از رهبری، پیام‌های ارزشی انقلاب ایران و همراهی ملت است.

وی با اذعان به مشکلات و فشارهای وارده بر مردم ایران اضافه کرد: نکته مهم این حوزه مقاومت پایبندی مردم به ارزش‌هاست که طی سال‌های بعد از انقلاب روی داده است به طوری که طی ۲۰۰ سال گذشته نخستین جنگی است که یک وجب از خاک ایران از آن جدا نشده است.

جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) به آمار ۱۸۷ هزار نفری شهدای ایران اشاره کرد و گفت: ۳۱ هزار نفر از این آمار ۱۹ ساله و بخش عظیمی هم در رنج سنی  ۲۰ و ۲۱ ساله هستند.

اباذری با بیان اینکه نباید مجالس شهدا  به عنوان مجالس عزا و ماتم قلمداد شود، تصریح کرد: آیین‌هایی که برای شهدا برگزار می‌شود در واقع تجدید بیعت با آنان و آرمان‌های نظام و انقلاب است.

وی  دفاع از حرم آل‌الله  را مهم‌ترین وظیفه برای دفاع از اسلام و حرم اهل بیت(ع) دانست و  اظهار کرد: امروز اگر دشمن جرات تجاوز به خاک کشورمان را ندارد به دلیل ترس از قدرتی است که بخشی از آن در وجود جوانان انقلابی جلوه گر شده است.

جانشین فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) با بیان اینکه اگر جوان مؤمن انقلابی صفت ایمان را در خود تقویت نکند در انقلابی‌گری دچار مشکل خواهد شد، گفت: ایمان یکی از اصول مهم در انقلابی گری است که اگر جوان از آن جدا شود و به فعالیت خود در عرصه انقلاب لطمه وارد می‌کند چه بسا بعضی از دنیا زده ها در صدد تکرار تاریخ هستند.

اباذری اعتماد امام خمینی(ره) به جوانان در دوران پیروزی انقلاب را برگرفته از سیره پیامبر اکرم(ص) در اعتماد به جوانان عنوان کرد و افزود: در زمان پیروزی انقلاب و وقوع جنگ تحمیلی امام خمینی(ره) به جوانان اعتماد کرد و همان جوانان در مقابل دشمن آن چنان حماسه آفرینی کردند، جان دادند و پیروز ی انقلاب را با دستان خالی رقم زدند.

وی ادامه داد: کشور ما امروز امن ترین کشور در منطقه است و این امنیت به سادگی به دست نیامده و جان های زیادی برای آن فدا شده به طوری که در میان شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی بیش از هفت هزار شهید ۱۳ و ۱۴ساله داریم.

جانشین فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) بیان کرد: ایثار و جان گذشتی شهدا موجب سربلندی و اقتدار  انقلاب اسلامی است که با کمترین امکانات جنگی در مقابل لشکر مجهز دشمن ایستادگی کردند.

اباذری اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی ۳۸سال در مقابل دشمن ایستاده و بزرگترین قدرت منطقه است که با یک اشاره آمریکا در جهان یک کشور نابود می شود اما دشمن توان مقابله با ایستادگی ما را ندارد و به این مساله نیز اعتراف کرده است.

وی افزود: امروز به اعتراف دشمن، ایران اسلامی تمامی کشورهایی که ادعای قدرتمندی داشتند را پشت سرگذاشته و جزء ده قدرت برتر دنیا است.

در پایان مراسم با حضور سردار انگالی و جمعی از مسئولین شهرستانی از خانواده معزز ۵۷شهید شمال شهرستان میناب به عنوان مدافعان انقلابی در حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل(ع) حکمی میناب تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات