امام جمعه بندرعباس :

احداث دو حوزه علمیه از محل وجوهات خمس در هرمزگان/کانون مساجد منشاء برکت است

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه خمس به هزینه های مازاد بر زندگی سالانه گفته می شود،اظهار کرد: از محل وجوهات خمس در استان هرمزگان دو حوزه علمیه، دهها مسجد و مدرسه ساخته شده است.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۶۵
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خطبه های نماز جمعه بابیان اینکه خمس یک واجب مخفی است ا،ظهار داشت:اولین مسئله ایی که باید در بحث خمس دقت شود اینست که خمس به همه تعلق میگیرد و در واقع خمس به هزینه های مازاد بر زندگی سالانه گفته می شود.
وی افزود: هر مقدار از هزینه های مازاد سالیانه اگر اضافه بیاید خمس به آن تعلق میگیرد و اگر پرداخت نشود استفاده از آن پول مشکل شرعی دارد.
نعیم آبادی خطاب به کسانی که می گویند خمس را ما به آخوندها نمی دهیم تا بخوردند گفت: کسانی که این حرفها را می گویند خمس و روحانیت را نمی شناسند ‌.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: خمس به عنوان حق امام زمان پرداخت می شود و فقط یک بخش از آن به نگهبانان دین که روحانیت و حوزه های علمیه است پرداخت می شود.
وی افزود: از محل وجوهات خمس در استان هرمزگان دو حوزه علمیه، دهها مسجد و مدرسه ساخته شده وکمک به فقرا و  دانشگاهها نیز صورت گرفته است.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: روحانیت وابسته به دولت نیست و کاملا مستقل است چنانچه اگر وابسته به دولت بود دیگر نمی توانست نسبت به عملکرد آنها انتقاد داشته باشد همانطور که در موضوع دانشگاه الازهر مصر به دلیل وابسته بودن به دولت ها نتوانست در مسائل مصر اظهار نظری داشته باشد.
نعیم آبادی گفت: خمس به مراجع تقلید داده می شود و آنها هر جا مصلحت اسلام باشد خرج می کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: باید در رای و انتخاب دقت شود و نباید  انتخاب بصورت فامیلی باشد چنانچه اگر حتی با کسی دشمنی دارید ولی او اصلح است باید به او رای داد.
نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از صحبتهای خویش با گرامیداشت روز ۱۹ اسفند به عنوان روز درخت کاری افزود: درخت را نباید تنها به نقش میوه و سایه آن دقت شود بلکه باید به نقش اساسی آن در تنفس کشیدن دقت شود.
وی همچنین با گرامیداشت سالروز تاسیس کانون مساجد افزود: انصافاکانون های مساجد منشا برکت در جامعه است و باید به هر مقدار که می شود به این کانونها کمک کرد.
امام جمعه بندرعباس با گرامیداشت روز نیکوکاری اظهار داشت: به هر مقدار که انسان از خودیت خارج شود می تواند به دیگران کمک کند و ان شالله در هفته نیکوکاری ما از خودیت خارج شویم و نگاهی به انسانهایی که می خواهند ولی نمی توانند داشته باشیم.

 

ارسال نظرات