بازدید معاون اول رئیس جمهوراز جاده پاتاوه - دهدشت

معاون اول رئیس جمهور در بازدید از جاده ملی پاتاوه - دهدشت تسریع در روند اجرای این طرح ملی را خواستار شد.
کد خبر: ۸۸۳۴۰۹۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
اسحاق جهانگیری در بازدید از قطعه دوم محور ملی پاتاوه به دهدشت، با توضیحات استاندار و مدیر اجرایی این طرح از جزئیات فنی ،اعتبار هزینه شده و برنامه زمانبندی برای تکمیل این طرح مطلع و خواهان تسریع در روند اجرای آن شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت کاری این طرح ملی را 70 درصد عنوان کرد و گفت: هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی رئیس جمهوری به استان به جاده ارتباطی پاتاوه - دهدشت تخصیص یافته است.
موسی خادمی افزود: بیش از 500 میلیارد ریال امسال و سال آینده هم از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب برای شتاب بخشی در روند ساخت و تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت اختصاص یافت
که براساس برنامه ریزی انجام شده 200 میلیارد ریال از این اعتبار، سال جاری و 300 میلیارد ریال نیز سال آینده اختصاص می یابد.
خادمی ادامه داد: این جاده به طول 137کیلومتر از مهمترین طرح های ملی در حوزه راهسازی استان است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه شدن 200 کیلومتری مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
مدیر حوزه راه های ملی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی در حال ساخت پاتاوه - دهدشت بیش از250 میلیارد تومان است که تاکنون همین مبلغ برای آن هزینه شده است.
محمد احمدی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، این جاده ملی تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسدافزود: جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای 14 دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و 580 متر است که پنج دهنه به طول دو و نیم کیلومتر آن درمرحله دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
عملیات اجرایی این جاده ارتباطی مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1373 بوده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار به بهره برداری نرسیده است.
کهگیلویه وبویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد که از این مقدار 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
جهانگیری به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی و همچنین شرکت در نشست شورای اداری به یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است.

ارسال نظرات