نگارش شعری از رهبر انقلاب به خط استاد "داود نیکنام"

خبرگزاری بسیج: دو بیت از اشعار رهبر معظم انقلاب اسلامی که طی دیدار با شاعران مذهبی‌سُرا مطرح شد، با خط استاد داود نیکنام از هنرمندان خوشنویس شهرستان ری به نگارش در آمد.
کد خبر: ۸۸۳۴۱۳۳
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۵

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، آنان را به «ضرورت احیای معارف اوصیه و صحیفه‌ی سجادیه»، «متصل کردن حوادث صدر اسلام با حوادث امروز» و «پاسداشت فرهنگ شهادت و دفاع مقدس» دعوت کردند.

پس از پایان این دیدار، جمعی از شاعران حاضر در جلسه از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخواست کردند تا مانند دیدار قبلی شعرای آیینی در سال ۹۰، «مطروحه‌ای» را طرح فرمایند تا شاعران در پی آن و در جهت ترویج فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس شعر بسرایند و آن را کامل کنند.

رهبر انقلاب نیز در پاسخ به این درخواست، به دو بیت از اشعار خود درباره‌ی دوران دفاع مقدس که پیش از این در متن یادداشت‌شان بر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» (خاطرات سردار جانباز میرزا محمد سُلگی) منتشر شده بود، اشاره کردند تا شعرا در ادامه‌ی آن اشعار خود را بسرایند. این ابیات به شرح زیر است.

 

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم

لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم

هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران

که ره چون میتوانم یافتن سوی درون من هم ... 

گفتنی است، مجموعه پوستر های «هیهات منا‌الذلة» بر اساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ واقعه‌ عاشورا، عنوان سال های «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» و «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» توسط استاد «داود نیکنام» با خط نستعلیق تحریر شده است.

«داوود نیکنام» را به خوشنویس اهل بیت (ع) می‌‌شناسند و کتیبه ضریح شش گوشه حضرت امام حسین علیه‌السلام، ضریح حضرت زینب کبری (س) و ضریح حضرت رقیه (س)  را خوشنویسی کرده است.

وی خوشنویسی را در  سال ٦٤ ، از محضر استاد زنده یاد «ابراهیم بخت‌شکوهی» در تبریز فرا می گیرد؛ و از سال ٦٩ پس از فارغ التحصیلی از انجمن خوشنویسان ایران، کار تدریس را آغاز می کند.

وی تاکنون ده ها نمایشگاه داخلی و خارجی بر پا کرده است و علاوه بر کار داوری در چندین جشنواره سراسری، موفق به اخذ جوائز و عناوین متعدد هنری در جشنواره های خوشنویسی شده است.

ارسال نظرات