در گفت‌وگو با بسیج بیان شد:

ائمه جمعه تاثیرگذارترین افراد در ترویج فرهنگ حراست از منابع طبیعی هستند

نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری استان ائمه جمعه را تاثیرگذارترین افراد در فرهنگسازی و ترویج فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی دانست.
کد خبر: ۸۸۳۴۴۸۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی اظهار کرد: خطبه نماز جمعه یکی از تاثیرگذارترین تریبون‌ها برای تببین و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی است.
 
وی با بیان اینکه در قرآن به حراست از محیط زیست سفارش شده است عنوان کرد: سیلاب‌ها، ریزگردها و... که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم نتیجه از بین رفتن جنگل‌ها و منابع طبیعی در کشور است.
 
این مسئول تصریح کرد: فرهنگ استفاده از منابع‌ طبیعی، باید در جامعه ترویج داده شود و ما به عنوان امانت‌داران نسل آینده از لین امانت گرانقدر که همان محیط زیست است، نگهداری کنیم.
 
 حسینی در ادامه به سخنی از امام صادق( علیه السلام ) اشاره کرد و اظهار داشت: ائمه معصومین بسیار مردم را به کاشت درخت توصیه ک و قطع درختان نهی کرده‌اند که در اینباره امام صادق علیه السلام می فرماید بپرسید از قطع درختان مگر آنکه ضرورتی در آن باشد. که این سخن ا اهمیت درختان خبر می‌دهد.
ارسال نظرات