هزینه 7 میلیارد ریالی برای تجیهز کانون های مساجد در استان

امسال 7 میلیارد ریال برای تجهیز کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۹۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
به مناسبت هجدهم اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در همایشی در دهدشت از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان های گرمسیری استان تجلیل شد.
امام جمعه دهدشت در این همایش مساجد را مایه آرامش و ثبات جامعه دانست و گفت: آغاز زندگی بشر با ظهور مسجد بوده و باید همه فعالیت‌های بشری به محوریت مساجد انجام گیرد تا مایه برکت، خیر و سعادت دنیا و آخرت شود.
حجت الاسلام حسینی به نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جامعه اشاره کرد و افزود: این کانون ها باید در مسیر اصلاح جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله مبارزه با پدیده بی حجابی و بد حجابی و دیگر معضلات جامعه تلاش کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه رواج شاهنامه خوانی در مساجد را مغایر با اهداف تاسیس کانون ها و یکی از معضلات دانست و افزود: تشکیلاتی که در مساجد به وجود آمده خروجی آنها در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و هجمه‌های فرهنگی ضعیف است.
حسینی بر ضرورت بازنگری در فعالیت‌های کانون‌های مساجد تأکید کرد و افزود: ائمه جماعات، هیأت امناء و کانون‌های مساجد باید مجالس و محافل مسجدی را مدیریت کنند.
وی به برگزاری مجالس ترحیم در مساجد اشاره کرد و گفت: آب، برق و دیگر خدماتی که در مسجد ارائه می‌شود برای مصرف امورات مسجد است، مجلس ترحیم یک جلسه شخصی است استفاده از این امکانات در چنین مجالسی اشکال شرعی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش هدف از شکل‌گیری این کانون‌ها را ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و پرورش استعدادها و ظرفیت‌ها در مساجد عنوان کرد و گفت: در راستای حمایت از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری امسال تجهیزاتی به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان برای این کانون‌ها خریداری شد.
رضا دهبانی پور با بیان اینکه همایش تجلیل از کانونها فرهنگی و هنری مساجد شهرستان های بویراحمد و دنا در مرکز استان 18 اسفند ماه همزمان با سالروز تاسیس این نهاد برگزار می شود افزود: مسجد پایگاهی امن و قابل اعتماد برای هدایت فرزندان و پالایش روح کسانی است که در این مکان مقدس حضور پیدا می‌کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ۵۶۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت دارند.
حجت‌الاسلام رضا قاسمی در تشریح برنامه‌های اجرایی این دبیرخانه افزود:با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در بحث شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، این ستاد با هدف احیای نقش واقعی مساجد در این راستا تشکیل شد.
قاسمی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در طول سال و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه های مختلفی در حیطه وظایف خود اجرا می کنند گفت: در استان ۵۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که این کانون‌ها براساس امکانات، تجهیزات، تعداد نیروها و نوع فعالیت آنها در ۳ سطح یک، دو ، و سه تقسیم بندی شده اند.
در پایان این همایش از بیش از 40 نفز از فعالان کانون های فرهنگی وهنری مساجد شهرستانهای کهگیلویه، گچساران، باشت، چرام و لنده با اهدای هدایایی و لوح تقدیر تجلیل شد.
ارسال نظرات