جلوگیری از تصرف 356 هکتار از عرصه های منابع طبیعی

امسال از تصرف غیرقانونی و آتش سوزی در 356 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی در کهگیلویه وبویراحمد جلوگیری شد.
کد خبر: ۸۸۳۴۶۰۳
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان در آیین غبار روبی، عطر افشانی و درخت کاری گلزار شهدای شهر یاسوج با بیان اینکه درسال جاری 2 هزار هکتار جنگل‌کاری مشارکتی در استان اجرا شد گفت: استان در زمینه جنگل کاری مشارکتی رتبه نخست کشوری را کسب کرد.
بهشتی فر از انتخاب کهگیلویه وبویراحمد به عنوان بهره بردار نمونه داروهای اقتصادی کشور خبرداد و افزود: 34 هزار هکتار از مراتع استان زیر کشت گونه های دارویی و اقتصادی رفته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان ادامه داد: روستای سیلاب کلوار از جمله روستاهایی است که با نصب آبگرمکن های خورشیدی و تغییر الگوی سوخت،در مصرف بخشی از سوخت جنگلی کاهش داشته است .
وی از کاهش تصرفات غیرقانونی در منابع ملی خبر داد و گفت: این موضوع در سایه همکاری خوب دستگاه قضایی و قضات دلسوز و برخورد با متخلفان صورت گرفته است.
معاون سیاسی و امنیتی استان هم در این آیین با اشاره به اهمیت اقتصادی جنگل‌ها و مراتع گفت :منابع طبیعی مهمترین عامل حفظ ، تداوم و توسعه پایدار است که باید برای حفظ این میراث تلاش کرد.
محمدی چالش کم‌آبی را تهدیدی جدی برای بقای حیات پایدار دانست و افزود: ذخیره‌سازی نزولات آسمانی و جلوگیری از فرسایش خاک نیازمند تقویت فرهنگ درختکاری است.
وی تخریب طبیعت را ضعف فرهنگی عنوان کرد و گفت: هفته منابع طبیعی بهترین فرصت برای آگاه‌سازی مردم از پیامدهای تخریب محیط زیست است.
در این مراسم از دانش آموزان،روحانیان، آتش نشانان و اعضای خانواده شهدای فعال در عرصه منابع طبیعی استان تجلیل شد.
ارسال نظرات