فرمانده برتر بسیجی در جشنواره مالک اشتر در گفتگو با «بسیج»:

مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه های اقتصادی و عمرانی در کشور بوده است

فرهاد اسماعیلی مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه های اقتصادی و عمرانی دولت گذشته بوده و تاثیرات به سزای اقتصادی داشته است .عدم جدیت دولت یازدهم در اتمام پروژه ملی مسکن مهر اعتراضات ملی و محلی را بوجود آورده است.
کد خبر: ۸۸۳۴۸۸۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹

فرهاد اسماعیلی اوقلی فرمانده بسیجی پایگاه شهید ذوالفقاری شهرستان مشکین‌شهر استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه های اقتصادی و عمرانی دولت گذشته بوده است و تاثیرات به سزای اجتماعی و اقتصادی داشته است .

وی با انتقاد از اینکه دولتمردان در دولت یازدهم مسکن مهر را مزخرف تلقی می‌کنند افزود: مقدمات مسکن مهر در دولت نهم آغاز و در دولت دهم وارد فرایند اجرایی شد. ولی متاسفانه با روی کارآمدن دولت یازدهم، مواضع دولت در قبال این برنامه تغییر و روند اجرای این برنامه ملی دچار تغییراتی شده است و بهتر است گفته شود که مسکن مهر در وضعیت نامطلوبی است.

وی در ادامه بیان داشت: عدم جدیت دولت یازدهم در اتمام پروژه ملی مسکن مهر سبب شده تا اعتراضات ملی و محلی نسبت به عملکرد دولت یازدهم نسبت به مسکن مهر بوجود آید.

اسماعیلی اوقلی خاطر نشان کرد: هدف اصلی از مسکن مهر، کاهش قیمت تمام شده مسکن و افزایش سطح دسترسی متقاضیان به این نیاز اساسی بود. در دولت یازدهم، مسکن مهر از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نبوده است.در حقیقت با تغییر رویکرد دولت یازدهم به مسکن مهر باعث شده است فرایند مسکن مهربا ضرب آهنگ کندی انجام شود.

وی در خاتمه افزود: بدون شک هدف گذاری دولت نهم و دهم در بخش مسکن حمایت از تولید و عرضه مسکن بوده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که باید عوامل اصلی کند شدن مسکن مهر در دولت یازدهم با عزم جدی بررسی شود.مهمترین عوامل کندشدن فرایند ساخت و عرضه مسکن مهر در عملکرد 4 سازمان دولتی باید مورد بررسی قراربگیرد. که این 4 دستگاه اجرایی عبارتند از: وزارت راه و شهرسازی-بانک مرکزی جمهوری اسلامی-بانک مسکن- وزارت نیرو. متاسفانه مسکن مهر اولویت اصلی در وزارتخانه‌های مربوطه نبوده است.

گفتنی است اظهارات منفی مسوولین وزارت راه و شهرسازی و تخریب مسکن مهر در اذهان عمومی توسط آنان بلاخص در رسانه های معی پیامدهای منفی در اجرای این برنامه داشته است که مهمترین آنها عبارتنداز: سلب اعتماد مردم نسبت به عدم اهتمام دولت برای اتمام پروژه، عدم جدیت مدیران استانی برای اتمام پروژه و عدم تشکیل شورای مسکن استان‌ها، ایجاد فضای ناامیدی در میان پیمانکاران برای تکمیل پروژه های مسکن مهر.

متاسفانه اظهارات غیر کارشناسی شده متناوبی که توسط مسوولین وزارت راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری بخشی از مسکن مهر به بخش خصوصی باعث افزایش حس طمع در برخی از پیمانکاران برای خرید پروژه ها و تصاحب آن و به تبع آن توقف پروژه از سوی آنان را به دنبال داشته است.

شایان ذکر است که تخصیص آورده متقاضیان به پروژه های مسکن مهر بر عهده وزارت راه و شهر سازی است. بسیاری از متقاضیان با وجود آنکه آورده خود را برای پروژه تکمیل کرده اند اما هنوز مبالغ آن ها به پروژه اختصاص نیافته در بعضی موارد هم آورده متقاضیان در بخش‌های دیگری مانند احداث پل ها و دوربرگردان‌ها و یا موارد مشابه هزینه شده است.

ارسال نظرات