مدیرکل ثبت احوال هرمزگان:

افزایش ۱۴.۹ درصدی ازدواج در هرمزگان

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان از افزایش ۱۴.۹ درصدی واقعه ازدواج در این استان طی ۱۱ ماهه سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۵۰۴۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، فرزاد افشاری‌نژاد ظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه هرمزگان در سال‌های اخیر همواره در رده‌های بالای جدول نرخ زاد و ولد کشور قرار داشته است، اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال جاری تعداد ۳۹ هزار و ۷۶۱ واقعه ولادت در هرمزگان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۸ هزار و ۳۸۴ مورد واقعه ولادت به ثبت رسیده، دارای رشد ۳.۶ درصدی است.

وی با بیان اینکه نرخ ثبت ولادت نسبت به جمعیت در مدت زمان مذکور، برابر با ۲۴.۷ در هزار نفر است، افزود: هرمزگان در ۱۱ ماهه سال‌جاری بعد از سیستان و بلوچستان در رتبه دوم جدول نرخ ولادت کشور قرار دارد.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از استان‌های جوان و دارای هرم جمعیتی جوان است، اضافه کرد: از نکات جالب توجه در این استان افزایش ۱۴.۹ درصدی واقعه ازدواج در استان طی ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه است.

مهندس افشاری‌نژاد با اشاره به اینکه در مدت زمان یاد شده، ۱۴ هزار و ۷۱۴ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده، یادآور شد: این رقم در مدت زمان سال گذشته برابر با ۱۲ هزار و ۸۰۵ واقعه بود است.

وی افزود: از تعداد ازدواج‌های ثبت شده طی سال‌جاری ۹ هزار و ۸۵۷ مورد معادل ۶۷ درصد از کل در حوزه‌های شهری و ۴ هزار و ۸۵۷ مورد معادل ۳۳ درصد از کل، مربوط به حوزه روستایی است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه نرخ میانگین کشوری ازدواج ۹.۱ واقعه به ازای هر ۱۰۰ نفر است، گفت: در مدت زمان مذکور به ازاری هر هزار نفر جمعیت در استان ۹.۶ واقعه ازدواج به ثبت رسیده و از این حیث استان در رتبه ۱۵ جدول فراوانی ازدواج کشور قرار دارد.

مهندس افشاری‌نژاد ادامه داد: میانگین اختلاف سن مرد و زن در ازدواج‌های ثبت شده، در زمان ازدواج ۵.۱ سال است که در نقاط شهری پنج و در نقاط روستایی ۵.۳ سال است.

وی گفت: مردان گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با اختصاص ۳۷.۸ درصد بیشترین سهم از

کل ازدواج‌های ثبت شده را به خود اختصاص داده‌اند این در حالیست که این جایگاه برای زنان مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال معادل ۳۵.۲ درصد از مجموع کل ازدواج‌های صورت گرفته است.
ارسال نظرات