تجلیل از دو نویسنده کهگیلویه‌و بویراحمدی در دانشگاه یاسوج

از دو نویسنده و چهره‌ فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش عشایر و توسعه فرهنگ عمومی تجلیل شد.
کد خبر: ۸۸۳۵۱۰۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
همایش عشایر و توسعه فرهنگ عمومی با حضور جمعی از مسئولان استانی،برخی از نویسندگان و شاعران استان و دانشجویان در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج برگزار شد.
مدیرامور فرهنگی دانشگاه یاسوج در این مراسم گفت: تجلیل و تکریم بزرگان پاسداشت علم و بزرگداشت اندیشه و خرد است.
دکتر رامین مرادی افزود:بزرگداشت کسانی که به این منطقه خدمت کرده اند در دستور کار برنامه های فرهنگی این دانشگاه قرار دارد.
وی حجم برنامه ها و فعالیت کانون های دانشجویی را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: مسئولان دانشگاه از گسترش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی استقبال می‌کنند.
در ادامه این همایش عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه یاسوج «عطا طاهری» نویسنده هم استانی را تاریخ مجسم یک قوم نام برد و گفت: آقای طاهری در این مدت طولانی اطلاعات و تجربیات فراوانی کسب کرده است که همه ما باید از آن درس بگیریم.
سیاهپور افزود: طاهری کتاب های بسیار زیادی در مورد مسائل و تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد و عشایر به چاپ رسانده است.
در پایان این مراسم از «عطا طاهری بویراحمدی» نویسنده کتاب کوچ کوچ و خانم سیمین طاهری بویراحمدی اولین نویسنده زن استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدا لوح تجلیل شد.
کتاب کوچ کوچ زندگی نامه عطا طاهری بویراحمدی است که نویسنده ضمن روایت سرگذشت خود، در آن بسیاری از مسایل سیاسی، اجتماعی، تاریخی و اقتصادی استان و همچنین آداب و رسوم زندگی ایلی و عشایری را آورده است.
از خانم سیمین طاهری بویراحمدی تاکنون چهار کتاب سرگذشت صنوبر، سروناز، شهربانو و فرهنگ عامیانه منتشر شده که در سه کتاب اول مسایل و مشکلات زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد روایت شده است.
این برنامه به همت کانون ایلات و عشایر معاونت فرهنگی دانشگاه یاسوج برگزار شد.
ارسال نظرات