به همت مرکز بسیج وزارت بهداشت برگزار می‌شود؛

پرطرفدارترین گردشگری جنگ در ایران

راهیان نور نامی است که برای نوعی از گردشگری جنگ برای گروه بزرگی از کاروان‌های سیاحتی - مذهبی در ایران محسوب می‌شود که به بازدید از مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق در غرب و جنوب غربی این کشور می‌پردازند.
کد خبر: ۸۸۳۵۴۱۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، اردوی زیارتی راهیان نور جنوب کشور به همت این مرکز در روزهای پایانی سال جاری برای علاقه مندان برگزار می‌شود.

راهیان نور نامی است برای گروه بزرگی از کاروان‌های سیاحتی - مذهبی در ایران که به بازدید از مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق در غرب و جنوب غربی این کشور می‌پردازند.

بیشتر این کاروان‌ها همزمان با تعطیلات نوروزی و نیز تعطیلات تابستانی، برای مناطق غرب کشور، فعال می‌شوند و مناطق مرزی استان خوزستان به ویژه منطقه شلمچه از مقصدهای پرطرفدار این گروه‌هاست، همچنین به سمت یادمان شهدای شوش نیز سفر می‌کنند.

این حرکت نوعی از گردشگری جنگ در ایران محسوب می‌شود، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سازمان دهنده و متولی اصلی اردوهای سراسری «راهیان نور» است که هر ساله گروه‌هایی از مردم مناطق مختلف ایران را برای بازدید از مناطق جنگی غرب و جنوب غربی این کشور، به استان‌های هم‌مرز با عراق می‌برد.

لازم به ذکر است حرکت کاروان راهیان نور مرکز بسیج وزارت بهداشت ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۲۸ اسفندماه امسال به طول خواهد انجامید.

ارسال نظرات