بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد پیشرو در احیای فرهنگ کتاب خوانی

کد خبر: ۸۸۳۵۹۲۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
امروزه رشد و توسعه کشورها و فرهنگ آن ها به میزان مطالعه مردم آن مرز و بوم بستگی دارد. متاسفانه سرانه مطالعه کتاب و کتابخوانی که از سوی مجامع بین المللی و سازمان های داخلی و خارجی ارئه شده،آمار و ارقام سرانه کتاب خوانی در ایران بسیار پایان است.

 از همین رو مقام معظم رهبری در مورد کتاب و کتابخانی می فرماید: من هر زمانی که به یاد کتاب در جامعه خودم می افتم، قلباٌ غمگین و متاسف می شوم . این به خاطر آن است که در کشور ما به هر دلیلی که شما نگاه کنید، باید اقلا ده برابر این میزان رواج و توسعه و حضور داشته باشد.

شاید یکی از نیازهای اساسی برای توسعه فرهنگ کتاب خوانی احداث کتابخانه های پیشرفته و مجهز در مناطق مختلف کشور برای دسترسی آسان مخاطبان به کتاب باشد.

متاسفانه حوزه فرهنگ در سالهای اخیر به دلیل برخی بی توجهی ها در کهگیلویه و بویراحمد غافل مانده است و دستگاه های متولی نتوانسته اند به وظایف خود به نحو شایسته ای عمل کنندو به نیازهای متعدد هنرمندان و علاقه مندان پاسخگو باشند.

احداث کتابخانه در مناطق مختلف شهری و روستایی کهگیلویه وبویراحمد یکی از مهمترین برنامه هایی است که باید در دستور کار متولیان فرهنگی کشور باشد تا بتوان این استان غنی از استعداد و محروم از امکانات را از لحاظ شاخص های فرهنگی ارتقا داد.

برخی نهادها همانند بسیج سازندگی به صورت خودجوش و با رصد مشکلات مردم در مناطق مختلف دست کار شده و جور دستگاه های متولی دولتی را می کشند تا عمران و آبادانی را با اجرای طرح های مختلف اقتصادی ، کشاورزی و فرهنگی به مردم هدیه دهند.

در راستای منویات مقام معظم رهبری و در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است ، بسیج سازندگی با اجرای طرح های عمرانی در زمینه کتابخانه ها اقدام به احداث چند پروژه عمرانی کتابخانه در مناطق مختلف استان نموده است.

 ورود بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد به عرصه برای تامین زیرساخت های فرهنگی

بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نامی عجین شده با محرومیت زدایی در سالهای گذشته کار خود در حوزه احداث یک باب کتابخانه در شهرستان کهگیلویه اغاز کرد تا این امر سرآغاز یک اقدام خیرخواهانه برای سازندگی در سایر مناطق محروم استان کهگیلویه وبویراحمد باشد.

ساخت یک باب کتابخانه در روستای بابا کلان گچساران به مساحت 175 متر مربع و اعتبار ی افزون بر 300 میلیون ریال و اشتغال 3 نفر در سال 95 از فعالیت های ارزشمند بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

ساخت کتابخانه در روستای خیرآباد گچساران به مساحت 175 متر مربع با اعتبار افزون بر 300 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 3 نفر از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح استان بوده است که امسال محقق شد.

 روستای باباکلان با یک هزار و 400 نفرجمعیت در 40 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد واز نبود هیچ گونه زیر ساخت‌های فرهنگی نظیر کتابخانه رنج می برد.

روستای خیرآباد در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان گچساران در مرز استان های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان قرار دارد.

ارسال نظرات