فرمانده برتر بسیجی در جشنواره مالک اشتر در گفتگو با «بسیج»:

کسب و کار مردم در مناطق مرزی، رونق خوبی ندارد

مسعود ریاضی گفت: بازارهای داخلی در مناطق مرزی ضعیف شده و کسب و کار مردم، از رونق خوبی برخوردار نیست. لذا متاسفانه دولت اجازه احداث کارخانه یا کارگاه تولیدی را نمی‌دهد به بهانه اینکه بانه از جمله مناطق مرزی است.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۳۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کسب و کار مردم در مناطق مرزی، از رونق خوبی برخوردار نیست

مسعود ریاضی فرمانده بسیجی پایگاه شهید صیادی شهرستان بانه استان کردستان درگفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: واردات بی‌رویه کالاهای خارجی ازشهرهای مرزی همچون بانه یکی از معضلات مهم اقتصادی بوده و موجب شده تا تعداد زیادی از جوانان با بیکاری مواجه شوند.

وی با بیان اینکه واردات بی‌رویه غالبا برای رفع نیازهای کشورهای خارجی است افزود: متاسفانه کشورمان در زمینه فعالیت‌ها ی تجاری نتوانست به مرحله توسعه یافتگی برسد. این در حالی است که محصولات بی‌کیفیت خود را در برابر کشورهای عرضه کننده موادخام صادر می‌کند.

وی با انتقاد از توسعه نیافتگی در مناطق مرزی کشورمان افزود: بازارهای داخلی در شهرهای مرزی ضعیف شده و کسب و کار مردم، از رونق خوبی برخوردار نیست. لذا تاسیس صنایع کارگاهی و کارخانه‌ای  مشکل تر از گذشته شده است.متاسفانه دولت اجازه احداث کارخانه یا کارگاه تولیدی را نمی‌دهد به بهانه اینکه بانه از جمله مناطق مرزی است و مخالفت شدیدی برای راه اندازی واحدهای تولیدی دارد.

ریاضی گفت: شهرک های صنعتی در بانه از امکانات خوبی برخوردار نبوده  و امکان بکارگیری تعداد زیادی از جوانان را ندارد  و بیشتر واحدهای تعمیرات مکانیک خودرو وجود دارد. شهرک های صنعتی نیاز به این دارد تا سرمایه گذاری و حمایت دولتی برخوردار باشد ولی چنین دیدگاهی در بین دولتمردان برای شهر بانه وجود ندارد.

وی در خاتمه افزود: مردم در شهرهای مرزی دچار فقر نسبی هستند این در حالی است که دولت باید راهبردهای تولیدی و تقویت بازارهای داخلی را مدنظر قرار دهد. واردات بی رویه کالاهای خارجی موجب می‌شود که جمعیت انبوهی از مردم بومی مناطق مرزی بیکار شوند لذا ضروری است که دولت برای کالاهای خارجی محدودیت‌هایی را مدنظر قرار دهد تا ارزش پول ملی هم حفظ شود.

ارسال نظرات