نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

زندگی انسان در دنیا، بیان فراق و دوری از اصل جاودانه خویش نزد پروردگار است

زندگی انسان در دنیا، بیان فراق و دوری از اصل جاودانه خویش نزد پروردگار است که هنرمندان این مفهوم را با هنر خود، به زیبایی به تصویر می کشند .
کد خبر: ۸۸۳۶۴۴۱
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در نشست صمیمی با جمعی از هنرمندان و اعضای تشکل های هنری و فرهنگی استان که با حضور استاندار زنجان برگزار شد، هنر را هدیه الهی و برگرفته از فطرت توحیدی انسان توصیف کرد و گفت: هنرمند، هنر خود را به منزله نوری، اول در دل خود و سپس در جامعه متراکم می کند که اگر فاخر و متعالی باشد ماندگار خواهد شد و در ضمیر مخاطبین بر جای خواهد ماند.

آیت اله علی خاتمی در ادامه فرهنگ و تمدن ایرانی را از عمیق ترین تمدن‌های جهان برشمرد و افزود: ایرانیان بُعد عاطفی اسلام که همان ارادت به اهل بیت(س) است پذیرفته اند که نشان دهنده عمق فرهنگ و تمدن و جایگاه هنر نزد آن‌هاست.

وی با اشاره به شهادت بیش از 51 شهید استان زنجان در هفتم اسفندماه، شهدا را بزرگترین هنرمندان تاریخ عنوان و اظهار داشت: شهدای ایران اسلامی و سه هزار شهید غواص زنجان هنرمندان اصلی کشورند که با خون خود، از استقلال و میهن خویش دفاع کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه هنر متعالی، هنری انسان ساز است، تصریح کرد: زندگی انسان در دنیا، بیان فراق و دوری از اصل جاودانه خویش نزد پروردگار است که هنرمندان این مفهوم را با هنر خود، به زیبایی به تصویر می کشند و حدیث فراق از اصل آفرینش را به نمایش می گذارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار