یادداشت/ ایرج نظافتی

سر نهادن بر آستان جانان در سفر راهیان نور

حضور جوانان و نوجوانان در سرزمین‌های الهی دفاع مقدس می‌تواند عنایات خاص شهدا به آن افراد را هم به دنبال داشته باشد و سبب بیداری همیشگی آنان شود.
کد خبر: ۸۸۳۶۵۹۳
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، « گزارشگری برای راهیان نور با گزارشگری برای گردشگران معمولی بسیار متفاوت است زیرا در راهیان نور، محتوا باید مملو از تبیین و بیان حقایق، معرفت و نقاط برجسته دوران دفاع مقدس باشد.»
این یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های بیانات گهربار مقام معظم رهبری است که روز دوشنبه همین هفته در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور و جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس ایراد فرمودند و بر اهمیت بیش از پیش راهیان نور تاکید نمودند. مقام معظم رهبری در ادامه همین بیانات تصریح کردند: « راهیان نور، ابتکاری بسیار بزرگ و مهم و یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است... تنها راه مقابله با طراحی‌های فرهنگی بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس در همه عرصه‌هاست.»


فردا جمعه بیستم اسفند ماه روز «راهیان نور» نامگذاری شده است و کاروان‌های مختلفی از سراسر کشور به راه افتاده‌اند و در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور به بازدید مشغول‌اند اما با توجه به توصیه‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب می‌توان به این مهم پی برد که یکی از راه‌های مقابله با دشمنان امروزی خصوصا در جبهه جنگ نرم، رونق بخشیدن به مقوله راهیان نور و معرفی ابعاد مختلف دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان کشور است، چرا که وقتی یک جوان امروزی با تمام وجود در مناطق عملیاتی حضور یابد و با چشم خود ببیند که جوانان دیروز چگونه برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی از جان و مال و هستی خود مایه گذاشتند قطعا چشم بصیرتش باز و بازتر خواهد شد و ایمان قلبی پیدا می‌کند که این انقلاب با خون هزاران شهید آبیاری شده تا به درخت تنومند امروز مبدل گردیده و می‌تواند در برابر جهانخواران عالم و استکبار جهانی بایستد.


اما سوای این موارد باید به این نکته معنوی هم اشاره کرد که حضور جوانان و نوجوانان در سرزمین‌های الهی دفاع مقدس می‌تواند عنایات خاص شهدا به آن افراد را هم به دنبال داشته باشد و سبب بیداری همیشگی آنان گردد، چرا که شهید زنده است و نظاره‌گر همه چیز و با توسل به او می‌توان از موانع بزرگی در زندگی فردی و اجتماعی گذشت.


یکی از جوانانی که به سفر راهیان نور در جبهه‌های غرب کشور رفته بود به راقم این سطور می‌گفت، آنچنان منقلب شده که هیچ‌گاه خاطره سفر راهیان نور را فراموش نخواهد کرد و پس از آن سفر معنوی به یکی از شهدای دفاع مقدس ارادتی خاص پیدا کرده که در بسیاری موارد به این سردار بزرگ اسلام متوسل می‌شود تا از خدای مهربان بخواهد فلان گره از مشکلش را بگشاید. و اینجاست که به قول حافظ شیرازی باید گفت :


بر آستان جانان گر سر توان نهادن
گلبانگ سربلندی بر آسمان توان زد


ارسال نظرات