برگزاری مراسم نوروزگاه در دو شهرستان استان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت:مراسم نوروزگاه 96 در دو شهرستان استان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۳۶۶۳۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سلیمانی اظهارداشت: نظر به ثبت جهانی نوروز در فهرست آثار ناملموس یونسکو و لزوم اقدامات پاسدارانه برای این رویداد ارزشمند بشری و به منظور حفاظت و احیای عناصر فرهنگی مرتبط با نوروز از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مضمون طرح اجرایی برگزاری رویدادی فرهنگی با عنوان "نوروزگاه 96 "در ایام نوروز خواهد نمود. این رویداد فرهنگی با هدف آگاهی بخشی، حفاظت و احیای فرهنگ و آداب رسوم سنتی نوروز در حوزه فرهنگی اقوام بوده و جامعه هدف آن در درجه اول صاحبان فرهنگ نوروز و در درجه دوم گردشگرانی که برای نوروز به استانهای مختلف سفر می¬کنند، می باشند.
سلیمانی افزود : با توجه به اینکه ماهیت نوروزگاه مرتبط با میراث نامملوس،آداب و رسوم مربوط به نوروز است، هسته مرکزی کارگروه آن را کارشناسان مردم شناس تشکیل می دهند و نظارت بر عملکرد این کارگروه نیز بر عهده معاونت میراث فرهنگی خواهد بود.
وی در پایان گفت: از جمله اهداف برگزاری این آیین می توان به رسمهای نمایشی، رسم های اجتماعی، آیینی پیشواز نوروز، ادبیات شفاهی، موسیقی نورزو، سفرهای نوروزی، پخت خوراکهای سنتی، معرفی آثار ثبت شده میراث ناملموس مرتبط با نوروز، معرفی صنایع دستی و معرفی جاذبه های گردشگری استان اشاره کرد.
ارسال نظرات