رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور عنوان کرد

اشرافی‌گری برخی مسئولان علت اصلی مشکلات کشور است

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: علت از مشکلات کشورخوی اشرافی‌گری برخی مسئولان است؛ متأسفانه مسئولان برای رفع مسئولیت از خود هزار بهانه می‌آوردند،یک روز می‌گویند پول نیست روز بعد می‌گویند نفت را نمی‌خرند.
کد خبر: ۸۸۳۷۱۰۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ظهر امروز در همایش بزرگ خادمین سلامت جامعه پزشکی که در مشهد برگزار شد، گفت: امسال به همت بسیجیان جامعه پزشکی توانستیم اقدامات و خدمات فراوانی را در جهت محرومیت زدایی بهداشتی و درمانی از مناطق محروم و کم برخوردار انجام دهیم.

وی از برپایی ۵۰ بیمارستان صحرایی در مناطق مرزی و بسیار محروم کشور خبر داد و افزود: در سال ۹۵ بیش از ۵۰ تیم تخصصی و تک تخصصی نیز به مناطق محروم کشور ارسال شدند که به‌صورت رایگان اقدام به خدمت‌رسانی به مستضعفین کردند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تصریح کرد: علاوه بر آن حجم عظیمی از گروه های پزشکی نیز به نقاط کم برخوردار و محروم سراسر کشور اعزام شدند که به‌صورت رایگان اقدام به ویزیت و اعمال سرپایی کردند.

رئیس زاده، با بیان اینکه امسال بیش از ۸ میلیون نفر از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان بسیج جامعه پزشکی بهره بردند، یادآور شد: این تعداد شاید در مقابل ۶۰۰ میلیون خدمت بهداشتی درمانی که از سوی تمامی مراکز بهداشت و درمان کشور ارائه می شود میزانی نباشد، اما این ۸ میلیون خدمت از نظر محتوایی در سطح بالایی قرار دارد زیرا این خدمات در نقاطی ارائه شده است که افراد آن مناطق از کمترین امکانات بهداشتی برخوردار هستند و در واقع این خدمت‌رسانی ها نوعی کار فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف بسیج جامعه پزشکی زنده نگه داشتن روحیه جهاد، ایثار و از خود گذشتگی در جامعه پزشکی است و با این اقدامات میخواهیم بگوییم که همه گفتمان جامعه پزشکی ما کارانه، یارانه و زیرمیزی نیست بلکه هنوز روحیه جهاد و ایثار در این جامعه وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه در سال ۹۵ این سازمان در میادین خارج از کشور نیز خوش درخشیده است، ادامه داد: در خدمت‌رسانی به جبهه مقاومت و زائرین پیاده اربعین خدمات قابل تقدیری ارائه شده است.

رئیس زاده، گفت: مفتخریم که  نیازهای بهداشتی و درمانی جبهه مقاومت را در هر سطحی برطرف کردیم و نخبه‌های ما در هر منطقه‌ای که نیاز بوده حضور یافتند.

وی با تأکید بر اینکه برخلاف نظر خیلی‌ها که فکر می‌کنند جامعه پزشکی استقبال خوبی جهت حمایت از جبهه مقاومت نداشته، مطرح کرد: علی‌رغم آن درخواست برای خدمت‌رسانی بهداشتی و درمانی به جبهه مقاومت از سوی جامعه پزشکی آن‌قدر زیاد بوده که ما دیگر جای خالی برای اعزام آن‌ها نداریم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اظهار کرد: چند سال گذشته، طی جلسه‌ای که با نمایندگان حزب‌الله لبنان داشتیم، از ما درخواست شد تا برای رفع نیازهای درمانی و دارویی جبهه مقاومت وارد عمل شویم،  ما نیز این درخواست را به مراکز استانی خود به‌صورت محدود انتقال دادیم و تنها طی چند روز بیش از ۱۵۷ نفر پزشک، پرستار، پیراپزشک و کادر درمانی برای اعزام اعلام آمادگی کردند.

رئیس زاده، با تأکید بر اینکه جوانان امروز و نسل جدید انقلاب بسیار عمیق‌تر و بیشتر آماده جان‌فشانی برای انقلاب هستند، افزود: نمونه بارز آن «محمدقاسمی» است، تکنیسین بیهوشی که به اصرار خودش آن‌قدر در سوریه به جبهه حق علیه باطل خدمت‌رسانی رساند تا بالاخره به مقام والای شهادت نائل شد.

وی خاطرنشان کرد: او در دفتر خاطراتش نوشته بود اینجا من به دنبال خیرات برای آخرتم هستم نه برای جمع امتیاز برای دنیایم و دوست ندارم با گلوله شهید شوم بلکه می‌خواهم آن‌قدر درراه اسلام زحمت بکشم تا شهید شوم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، شهدای بسیج جامعه پزشکی را افتخار این سازمان خواند و یادآور شد: جوان‌هایی که حتی دفاع مقدس را ندیده‌اند اما با آموزه‌های دینی و اعتقادی که در بسیج دیده‌اند تا پای جان نیز بر پای انقلاب ایستاده‌اند.

رئیس‌زاده، در بخش دیگری از سخنانش از عملکرد دولت و مسئولان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مسئولان کشور از روحیه بسیجی و بسیجی غافل شده‌اند و ما نیز قدر این عنصر راه گشا و باارزش که هم‌اکنون در دست داریم را نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: علت اصلی بسیاری از مشکلات کشور ما گسترش خوی اشرافی‌گری در میان برخی مسئولان است؛ در ابتدای انقلاب، زمان جنگ و در جبهه مقاومت به دلیل آنکه روحیه بسیجی وجود دارد کارها به بهترین شکل پیش رفته است، اما متأسفانه مسئولان کشور برای رفع مسئولیت از خود هزار بهانه می‌آوردند، یک روز می‌گویند پول نیست و روز بعد می‌گویند نفت را نمی‌خرند، و این بهانه‌ها هیچ‌گاه تمام‌شدنی نیست.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: برخی مسئولان، مسئولیتی که به آن‌ها محول شده را همانند طعمه چرب و نرمی می‌بینند و این به دلیل فاصله گرفتن آن‌ها از روحیه بسیجی است.

ارسال نظرات