رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بیله سوار:

پرداخت 350 میلیون تومان زکات در بیله سوار

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بیله سوار گفت: 3میلیاردو 500میلیون ریال زکات جمع آوری شده است که 1میلیاردو 580میلیون ریال مربوط به سهم فقرا و مابقی مربوط به سهم اجرای طرح های زیربنایی و عمرانی و عام المنفعه است.
کد خبر: ۸۸۳۷۱۵۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

ببه گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از  پایگاه خبری صبح مغان، صمد ابرینی رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بیله سوار به تشریح عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان در یکسال اشاره کرد و گفت:تعداد خانوارهای تحت پوشش مددجویی کمیته امداد 1210خانوار است که در 11ماهه امسال 6میلیاردو 900میلیون ریال مستمری ماهانه پرداخت شده است 

وی افزود:کمیته امداد امام خمینی (ره) بیله سوار در 87روستا دارای مددجوی تحت پوشش دارد و امسال 250نفر به مبلغ 650میلیون ریال از مساعدت موردی به غیر از مستمری ماهانه برخوردار شده اند و وام قرض الحسنه برای 317نفر از افراد تحت پوشش به مبلغ 4میلیاردو 240میلیون ریال اختصاص یافته است.

وی افزود:در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از حوزه اشتغال و خودکفایی امسال برای 120مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مبلغ 16میلیار ریال ارائه شده است

وی گفت:با مشارکت همگانی خیرین، جهیزیه 85نوعروس شهرستان امسال تامین شده است و570میلیون ریال کالاهای اساسی با رویکرد  ارائه به مناطق محروم در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) توزیع شده است.

ابرینی افزود:در حوزه جلب مشارکتهای مردمی در 11 سر فصل مبلغ 10میلیارد ریال توسط خیرین و مردم جمع آوری شده است و 3میلیاردو 500میلیون ریال زکات نیز جمع آوری شده است که 1میلیاردو 580میلیون ریال مربوط به سهم فقرا و مابقی مربوط به سهم اجرای طرح های زیربنایی و عمرانی و عام المنفعه است.

وی عنوان کرد:کمک های نقدی و غیرنقدی شهرستان بیله سوار  به نیازمندان در جشن نیکوکاری سال گذشته963 میلیون ریال بوده است و امیدواریم مردم این شهرستان امسال نسبت به سال گذشته بیشتر یاریگر قشر نیازمند و مستضعف جامعه باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بیله سوار گفت: امسال برای 445نفر در حوزه فعالیتهای فرهنگی و آموزشی و همچنین ارتقاء دانش و بینش و اعزام به اردوهای از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه خدمات شده است و از طریق کانون امام هادی (ع) و آموزشگاههای فنی و حرفه ای برای 268نفر مهارتهای فنی و حرفه ای آموزش داده شده است.

این مسئول افزود:در حوزه کمک به مسکن مددجویی و بهسازی و تامین و تعمیر واحدهای مددجویان مبلغ 3میلیاردو 510میلیون ریال به افراد تحت پوشش اختصاص یافته است و کمک هزینه 35 دانشجو تحت پوشش نیز به مبلغ 170میلیون ریال پرداخت شده است .

وی به کمکهای این کمیته در حوزه درمان و تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: امسال برای 104نفر مبلغ 3میلیاردو 100میلیون ریال جهت کمک هزینه درمان و  کمک هزینه سوء تغذیه و ارائه بسته های حمایتی بهداشتی با همکاری بهداشت و درمان شهرستان ارائه شده است.

ارسال نظرات