وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال کردستان

کردستان نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه مناسبی منابع آبی است/سال آینده ؛ سال جهش اقتصادی ایران است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر نمودارهای رشد اقتصادی و دیگر شاخص‌های این عرصه را مدنظر قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که وضعیت اقتصادی ما در دولت تدبیر و امید ثبات خوبی داشته و رو به رشد بوده است و انتظار داریم سال آینده سال جهش اقتصادی ما باشد
کد خبر: ۸۸۳۷۳۵۵
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی ربیعی شامگاه گذشته در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال کردستان در سنندج اظهار کرد: تبدیل‌شدن ایران به قدرت اقتصادی اول منطقه از آرزوهای مقام معظم رهبری است و ما باید با توجه به درون‌زایی اقتصادی بتوانیم سهم بیشتری از اقتصاد جهانی را به دست آوریم.

وی افزود: اگر نمودارهای رشد اقتصادی و دیگر شاخص‌های این عرصه را مدنظر قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که وضعیت اقتصادی ما در دولت تدبیر و امید ثبات خوبی داشته و رو به رشد بوده است و انتظار داریم سال آینده سال جهش اقتصادی ما باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به سیاست‌های دولت در مسیر ارتقای خدمات رفاهی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: توجه به استان‌هایی همچون کردستان و دستور اکید به رئیس سازمان بهزیستی برای رفع دغدغه‌های رفاهی مناطق مختلف کشور به ویژه سوء تغذیه کودکان و دیگر امور مرتبط از جمله این موارد بوده است.

ربیعی افزود: اقتصاد بیمار ما دوران نقاحت را پشت سر می‌گذارد و ما معتقدیم که جهت‌گیری مان درست‌بوده است که البته تا وضعیت مناسب فاصله‌ داریم چرا که هم‌اکنون دستمزد کارگران با قدرت خرید آنان تناسب ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم زمانی بر سر کار آمد که پنجره جمعیت کشور باز شد و الان با توجه به جمعیت جویای کار باید 700 هزار شغل سالانه ایجاد کنیم که این مهم الان 500 هزار شغل است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی دیگر از سخنان خود به رشد سه و نیم درصدی امیدواری مردم برای به دست‌آوردن شغل در کشور اشاره کرد و گفت: کردستان وضعیت مناسبی در خصوص منابع آبی دارد اما در این حوزه نیازمند سرمایه‌گذاری دارد.

ربیعی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه راه‌آهن، افزایش سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ با اشتغال بالا و سرمایه‌گذاری در طرح‌های حمایتی از دیگر مباحثی است که می‌توان برای ارتقای اشتغال در این استان عملی نمود و ما به آن با جدیت می‌نگریم.

وی افزود: کانون کارآفرینی در کردستان باید بیش از پیش فعال شود و برای تقویت سرمایه‌گذاری در این استان ذهنیت‌های درون استانی تسهیل‌گر شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مسئولان استان در مبحث سرمایه‌گذاری به سوی مسئله شناسی بروند و زمینه را برای تسهیل امور سرمایه‌گذاری در این استان توانمند فراهم نمایند
ارسال نظرات